کد خبر: ۲۰۹۷۴۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۴ - ۰۷ مهر ۱۳۹۷ - 2018September 29
یکی از مهمترین محاسن جویدن آدامس سلامت دندان ها می باشد که محققان عقیده دارند این کار باعث کاهش احتمال پوسیدگی دندان می شود اما به تازگی گروهی از محقق ها به این نتیجه رسیده اند که جویدن آدامس میل به غذا خوردن و غذاهای شیرین را کاهش می دهد و در نتیجه منجر به کاهش اشتها می گردد
شفا آنلاین>سلامت>جویدن آدامس بدون شکر فواید زیادی دارد اما جالب است بدانید که این بار این جویدن نه تنها به سلامت دهان و دندان کمک می کند بلکه باعث کاهش اشتها نیز می گردد.

به گزارش شفا آنلاین: جویدن آدامس از بسیاری از جهت ها می تواند برای سلامت دهان و دندان مفید باشد البته آدامس هایی که بدون شکر هستند و از برندهای معروف مصرف آدامس فواید سلامتی زیادی دارد که در این مقاله به بررسی آن ها خواهیم پرداخت،یکی از مهمترین محاسن جویدن آدامس سلامت دندان ها می باشد که محققان عقیده دارند این کار باعث کاهش احتمال پوسیدگی دندان می شود اما به تازگی گروهی از محقق ها به این نتیجه رسیده اند که جویدن آدامس میل به غذا خوردن و غذاهای شیرین را کاهش می دهد و در نتیجه منجر به کاهش اشتها می گردد

جویدن آدامس و کاهش اشتها


تحقیق جدیدی نشان داده است که جویدن آدامس بدون قند، میزان دریافت کالری و میل به مصرف خوراکی‏ها شیرین راکاهش می‏دهد.

جویدن آدامس بدون قند، اشتها را نیز کنترل می‏کند.

افراد شرکت کننده در این تحقیق، ۱۱۵ مرد و زن ۱۸ تا ۵۴ ساله بودند که همگی پیش از آن مرتبا آدامس می‌جویدند.

در این تحقیق از شرکت‌کنندگان خواسته شده بود که در دوره زمانی بین ناهار و عصرانه هر ساعت، ۱۵ دقیقه آدامس بدون قند بجوند. در یک بعدازظهر دیگر، افراد در این زمان آدامس نمی‌جویدند.

نتایج اولیه این تحقیق شامل موارد زیر بود:

* جویدن آدامس بدون قند، میزان دریافت انرژی از طریق مصرف میان وعده‏های بعد از ظهر را تا ۴۰ کالری کم می‏کند، به خصوص میزان دریافت انرژی از طریق مصرف خوراکی‏های شیرین تا ۶۰ کالری، کاهش می‏یابد.

* با جویدن آدامس، میل به خوردن غذا و خوراکی‏های شیرین بین وعده ناهار و عصرانه کاهش می‏یابد و کمتر احساس گرسنگی می شود.

* با جویدن آدامس، میزان انرژی مورد نیاز بدن بین ناهار و عصرانه، حفظ می‏شود (یعنی نیازی به دریافت انرژی اضافه نیست) و احساس کسلی و خواب آلودگی کمتر می‏شود.

جویدن آدامس میل خوردن به خوراکی های شیرین را کم می کند

نتایج این بررسی در ۱۹ آوریل (۳۰ فروردین ۸۸) در کنفرانس "زیست‌شناسی تجربی ۲۰۰۹” در نیواورلئانز آمریکا اعلام شد.

در کل، نتایج این تحقیق، نقش آدامس را در کاهش دریافت انرژی از طریق عصرانه و کنترل اشتها<Appetite>و کاهش میل به خوردن میان وعده‏ها ثابت کرد.

متخصیصن تغذیه معتقدند حتی اعمال تغییرات ناچیز در کالری دریافتی می‏تواند تاثیرات مهمی برای کنترل وزن در طولانی مدت داشته باشد.

این تحقیق نشان می‏دهد جویدن آدامس بدون قند، راهی آسان و کاربردی، برای کاهش مصرف میان وعده‏ها و خوراکی‏های شیرین است.

هزینه این بررسی را انستیتو علمی Wrigley تامین کرده است که بخشی از شرکتی است که آدامس تولید می‌کند.

جویدن آدامس باعث کاهش اشتها می گردد

بد نیست بدانید سیب هم باعث کاهش اشتها می گردد سیب با داشتن تنها ۵۰ کالری، سرشار از فیبر بسیار خاصی به نام پکتین است. این فیبرهای خاص میزان قند خون را ثابت نگه می‌دارند که باعث کنترل اشتها می‌شود. ا ما خواص سیب به همین جا ختم نمی‌شود. پکتین ها همچنین در طول هضم غذا ژلی در معده می‌سازند که چربی‌های دریافتی از غذاهای دیگری را به تله می‌اندازد.

اگر می‌خواهید لاغر شوید : سیب را با پوستش میل کنید. پوست سیب سرشار از فیبر است. ۱۰۰ گرم سیب پوست نکنده حاوی ۳٫۷ گرم فیبر است در حالی که سیب پوست کنده فقط ۲٫۱ گرم فیبر دارد.پرشین وی


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: