کد خبر: ۲۰۹۵۸۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۲ - ۰۵ مهر ۱۳۹۷ - 2018September 27
یکی از خطرناک‌ترین عوارض سکسکه، این است که می‌تواند نشانه سکته مغزی باشد و این نوع سکته در زنان بیشتر دیده می‌شود. این سکسکه معمولا با درد قفسه سینه، بی‎حسی یا کمی تاری دید همراه است اما این سکسکه‎ها معمولاً خیلی بد هستند و شما ممکن است حتی دیگر نشانه‎‏ها را متوجه نشوید
شفا آنلاین>سلامت>سکسکه کردن، موضوعی عادی است و بعد از مدتی هم متوقف خواهد شد اما به شما می‌گوییم سکسکه می‎تواند علامت بیماری هم باشد.

به گزارش شفا آنلاین: سکسکه معمولا به این معنی است که شما غذا یا نوشیدنی‌تان را سریع خورده‌اید یا این که غذا<Food> یا نوشیدنی‎تان را در زمانی‌که به دلیلی هیجان‌زده بودید، خورده‌اید .

به ندرت پیش می‌آید که سکسکه بیش از چند دقیقه طول بکشد. سکسکه زمانی شروع می‌شود که یک گرفتگی و اسپاسم عضلانی باعث منقبض شدن ماهیچه‎های دیافراگم ‏شود. هرکس سکسکه‎اش بیش از 48 ساعت طول بکشد، باید به پزشک مراجعه کند. حتی برخی از پزشکان معتقدند 12 ساعت سکسکه<Hiccups> مداوم هم برای مراجعه به پزشکتان است.
 
خطر ریفلاکس اسیدی:

نفخ و سوزش سر دل می‎تواند دیافراگم را تحریک کند و از عوامل سکسکه مداوم باشد. خبر خوب این که درمان این مشکل باعث از بین رفتن کامل سکسکه می‌شود. اگر شما سوزش همراه با درد را در معده، قفسه سینه و گلوی خود دارید، حتماً این علایم را با پزشک تان در میان بگذارید.

خطر رشته‌های عصبی:

ممکن است انقباض دیافراگم شما برای عصب «واگ» خطرآفرین باشد. چه موقتی باشد چه دایمی، مانند تومور یا تصادف، باعث ورم لوزه یا ایجاد آزار در گوش و ریشه مو می‌شود. هرچیزی که عصب‎های گردن، گلو، قفسه سینه و شکم شما را درگیر کند، می‌تواند سکسکه مخرب در شما ایجاد کند.

خطر سکته مغزی:

یکی از خطرناک‌ترین عوارض سکسکه، این است که می‌تواند نشانه سکته مغزی باشد و این نوع سکته در زنان بیشتر دیده می‌شود. این سکسکه معمولا با درد قفسه سینه، بی‎حسی یا کمی تاری دید همراه است اما این سکسکه‎ها معمولاً خیلی بد هستند و شما ممکن است حتی دیگر نشانه‎‏ها را متوجه نشوید.

خطر اختلال در عملکرد کلیه:

سرنخ‎های زیادی برای این که نشان بدهند کلیه‎های شما دچار مشکل هستند، وجود ندارد اما اگر به تدریج عملکرد صحیح کلیه‎تان را از دست دهید، مواد زایدی که باید از بدن شما خارج شوند، در بدن‏تان می‎مانند که تحمل آن خیلی برای دیافراگم و عصب «واگ» راحت نیست و ممکن است باعث سکسکه‎های مکرر شود.روزپلاس
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: