کد خبر: ۲۰۹۵۸۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۴ - ۰۵ مهر ۱۳۹۷ - 2018September 27
احتراماً ، با توجه به آغاز نیمه دوم سال ۱۳۹۷، و نیز با در نظر گرفتن شرایط بحران اقتصادی و مشکلات موجود در فرآیند تامین سلامت مردم و مسائل و مشکلات جامعه پزشکی در امکان ادامه فعالیت در عرصه ارائه خدمات بهداشتی و درمانی ، خواهشمند است نسبت به نقطه نظرات هیات رئیسه مجمع عمومی سازمان بذل توجه و دستورات لازم صادر بفرمائید
شفا آنلاین>سلامت>هیات رئیسه مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی در نامه ای به ریاست کل نظام پزشکی پیشنهاد افزایش ۱۵ درصدی تعرفه های سلامت را نسبت به سال ۹۷ ارائه کرد.

به گزارش شفا آنلاین: هیات رئیسه مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی در نامه ای خطاب به ایرج فاضل ریاست کل نظام پزشکی خواستار بیان نقطه نظرات خود با توجه به شرایط بحران اقتصادی و مشکلات موجود در فرآیند تامین سلامت مردم و مشکلات جامعه پزشکی شد که در این راستا پیشنهاد افزایش ۱۵ درصدی تعرفه های سلامت را نسبت به سال ۹۷ ارائه کرد.

در متن این نامه آمده است:

احتراماً ، با توجه به آغاز نیمه دوم سال ۱۳۹۷، و نیز با در نظر گرفتن شرایط بحران اقتصادی<Economic> و مشکلات موجود در فرآیند تامین سلامت مردم و مسائل و مشکلات جامعه پزشکی در امکان ادامه فعالیت در عرصه ارائه خدمات بهداشتی و درمانی ، خواهشمند است نسبت به نقطه نظرات هیات رئیسه مجمع عمومی سازمان بذل توجه و دستورات لازم صادر بفرمائید.

چنانچه در نامه شماره ۹۷۷/۲۰/۱۰۰/۱۳۹۷ مورخ ۴/۲/۹۷ هیات رئیسه مجمع عمومی و نیز در کارشناسی صورت گرفته تحت نامه شماره ۲۸۲۶/۳۰/۱۰۰/۱۷ مورخ ۷/۳/۹۷ خدمت حضرتعالی و ریاست محترم شورای  عالی سازمان جناب آقای دکتر ظفرقندی بعرض رسیده است ، اعلام ۵% افزایش در تعرفه های سلامت سال ۹۷ در بخش دولتی و خصوصی از سوی هیات وزیران بهیچوجه با قیمت تمام شده و ضروریات امکان ادامه فعالیت در هر دو بخش دولتی و خصوصی سازگار نبوده است .

بویژه از نخستین ماههای سال ۱۳۹۷، تشدید بحران های اقتصادی و اجتماعی ، فاصله قیمت تمام شده در تعرفه واقعی خدمات سلامت را با این نرخ " ۵%" بشدت افزایش داده و موجبات خسران و نگرانی مردم و جامعه پزشکی را فراهم آورده است . نکته مهم که همواره در " شورای عالی بیمه سلامت "  مورد بحث مقدماتی قرار می گیرد ولی از نتیجه نهائی و اعلام آن به مردم خودداری می شود ، مسئله محاسبه " قیمت تمام شده " برای ارائه خدمات سلامت<Health> دربخش های خصوصی و دولتی است ، عدم اعلام قیمت واقعی خدمات بهداشتی و درمانی ، موجب توهم درمیان مردم و ابهام در اذهان دولتمردان و نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی و سایر مسئولین گشته و یکی از عوامل حملات ناجوانمردانه به جامعه خدوم پزشکی است.

از سوی دیگر از آغاز سال ۱۳۹۷ ریاست کل محترم ، ریاست محترم شورای عالی سازمان و هیات رئیسه مجمع عمومی و نیز درمردادماه ۹۷ اعضای مجمع عمومی سازمان بر لزوم انطباق هر چه بیشتر نرخ افزایش تعرفه با مقتضیات و واقعیت های جاری در کشور تاکید داشته اند . حال با این بحران اقتصادی و اجتماعی که اثرات خود را آشکارا در افزایش سرسام آور قیمت خدمات و کالاهای ضروری و تجهیزات و ملزومات پزشکی نشان می دهد ، بنظر می رسد برای نیمه دوم سال ۱۳۹۷ ، پیشنهاد قبلی هیات رئیسه مجمع عمومی هم کفاف مخارج جامعه پزشکی را نخواهد داد .

لذا پیرو مصوبه شماره ۱ نهمین جلسه شورای عالی مورخ ۲۰/۲/۹۷ که " سازمان را مکلف نموده است نسبت به انعکاس نقطه نظرات کارشناسی خود در خصوص تعرفه های سلامت سال ۹۷ به مراجع ذیربط و نیز نظام پزشکی های سراسر کشور و انجمن های علمی تخصصی اقدام نموده و از تمام ظرفیت های خود جهت اصلاح وضعیت موجود استفاده نماید" از آن مقام محترم استدعا دارد در موارد زیرین دستورات مقتضی و راهگشا صادر بفرمایند:

۱-اعلام "قیمت واقعی تمام شده" خدمات بهداشتی و درمانی جهت تنویر افکار عمومی و نشان دادن اهداف واقعی تعرفه گذاری به کلیه مسئولین دست اندرکار.

۲-حداقل کاری که برای نیمه دوم سال ۹۷ می توان کرد ، اعلام ۱۵% افزایش تعرفه های سلامت نسبت به سال ۱۳۹۷ از سوی سازمان و اتخاذ راهکارهای مقتضی و ممکن جهت اجرای عملی این افزایش و جبران " بخشی " از ضرر و خسارت جامعه پزشکی و نتیجتاً ارتقای کیفی خدمات ارائه شده به مردم در عرصه سلامت است .

۳-تعیین تکلیف قطعی و نهائی با انتشار بدون کم و کاست کتاب CPT(ارزش نسبی خدمات سلامت). مهر
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: