کد خبر: ۲۰۹۴۸۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۸ - ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - 2018September 26
امروز به دلیل دسترس بودن موبایل و تبلت در دست بچه ها باعث شده نزدیک بینی زیاد شود و توصیه می‌شود افرادی که با این سیستم ها کار می کنند نیم ساعت یکبار به فضای دور نگاه کنند و آنهایی که با سیستم کامپیوتر کار می کنند بهتر است ازعینک های ضدنور استفاده کنند
شفا آنلاین>سلامت>عضو هیأت مدیره جامعه اپتومتری ایران، گفت: دسترسی آسان کودکان به موبایل و تبلت، ابتلا به نزدیک بینی در بین بچه ها را افزایش داده است.

به گزارش شفا آنلاین: محمدرضا کریمی‌فرد در آستانه برگزاری هشتمین سمینار جامعه اپتومتری ایران، اظهارداشت: هشتمین سمینار جامعه اپتومتری ایران از ۱۹ تا ۲۰ مهر ۹۷ مصادف با روز جهانی بینایی به همت جامعه اپتومتری ایران و همکاری انجمن علمی اپتومتری ایران با شعار پیشگیری بهترین روش درمان و بینایی<Sight> سالم‌تر، زندگی بهتر به مدت دو روز در تالار ابوریحان دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌شود.

وی با عنوان این مطلب که اپتومتریست ها در خط مقدم سلامت بینایی افراد قرار دارند، افزود: شرکت فعال اپتومتریست ها در طرح تشخیص تنبلی چشم که آبان هر سال اجرا می‌شود، حدود ۹۰ درصد جمعیت کشور پوشش داده می شوند. بطوریکه در سال گذشته، بینایی سه میلیون کودک بررسی و مشخص شد میزان تنبلی چشم که قبلا ۳ درصد بود به ۶ دهم درصد رسیده که متوسط جهانی آن ۲ تا ۳ درصد  است.

کریمی‌فرد عنوان کرد: طرح غربالگری بینایی در سه سطح توسط مربیان، اپتومتریست ها و چشم پزشکان انجام می‌شود که رکن اصلی اپتومتریست ها هستند که پس ازمعاینه کامل موارد پاتولوژیک که حدود ۴ درصد است به همکاران چشم پزشک ارجاع داده می شود.

وی اظهار داشت: زمانی که کودک به‌ دنیا می آید تا زمان مدرسه یعنی قبل از ۶ سالگی ضرورت دارد در سه مرحله یعنی زمان تولد، ورود به مهد و ورود به مدرسه مورد ارزیابی بینایی قرار گیرد اگر در این بین کودک مشکل خاصی مانند. سردرد هنگام دیدن تلویزیون، اشک ریزش یا احساس انحراف و درد والدین باید باید به اپتومتریست مراجعه کنند.

کریمی فرد ادامه داد :امروز به دلیل دسترس بودن موبایل و تبلت در دست بچه ها باعث شده نزدیک بینی زیاد شود و توصیه می‌شود افرادی که با این سیستم ها کار می کنند نیم ساعت یکبار به فضای دور نگاه کنند و آنهایی که با سیستم کامپیوتر کار می کنند بهتر است ازعینک های ضدنور استفاده کنند.

زیرا امواجی که از نور کامپیوتر ساطع می‌شود یا دستگاه های الکترونیکی، باعث خشکی چشم شده که توصیه می‌شود پلک زیاد بزنند و از عینک‌های ضدنور استفاده کنند.

عضو هیات مدیره جامعه اپتومتری ایران، عنوان کرد: یکی از مشکلاتی که درحال حاضر مردم با آن روبرو هستند بیمه های پایه و تکمیلی است و به نفع مردم و بیمه های تکمیلی است که با اپتومتریست ها قرار داد داشته باشند زیرا با هزینه کمتری ارائه خدمت انجام می‌شود و اپتومتریست‌ها هم در تمام نقاط کشور در دسترس هستند.مهر
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: