کد خبر: ۲۰۹۴۳۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۰ - ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - 2018September 26
آلرژی و انواع حساسیت‌ها علائمی مانند خارش‌های پوستی، آبریزش بینی، تنگ شدن مجاری تنفسی و عطسه و موارد دیگری را به دنبال دارند که این علائم ناشی از بروز اشکلاتی در سیستم ایمنی بدن است
شفاآنلاین>سلامت> رعایت برخی نکات ساده برای پیشگیری از علائم آلرژی فصلی، ضروری است.

به گزارش شفاآنلاین، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی مي‌گويد: آلرژی و انواع حساسیت‌ها علائمی مانند خارش‌های پوستی، آبریزش بینی، تنگ شدن مجاری تنفسی و عطسه و موارد دیگری را به دنبال دارند که این علائم ناشی از بروز اشکلاتی در سیستم ایمنی بدن است.

سیدکاظم کاظمینی اضافه می‌کند: رفع علائم آلرژی (Allergy)به منزله درمان و رفع اشکالات آن نیست و در حقیقت منجر به رفع آن در ظاهر موضوع می‌شود و ممکن است مجدداً پس از مدتی علائم آن بروز پیدا کنند.

این متخصص در مورد علت شیوع این بیماری در فصول پاییز و بهار نیز تصریح می‌کند: این دو فصل آب و هوایی سرد و خشک دارند و بیماری‌های آلرژیک به علت پدیده‌هایی طبیعی مانند افزایش گرد و خاک، گرده افشانی برخی گیاهان و علف‌های هرز، ریزش برگ درختان و کپک زدن آن‌ها و موارد مشابه در این ایام تشدید می‌شدند.

وی در ادامه به روش‌های موثر در پیشگیری از بروز آلرژی اشاره و بیان می‌کند: شست‌وشوی راه‌های هوایی از جمله بینی با استفاده از سرم نمک قبل از بروز و ایجاد علائم آلرژی، اصلاح رژیم غذایی به ویژه با پرهیز از مصرف غذاهایی پر ادویه و تند و همچنین غذاهایی با طبع سرد مانند بادمجان و نوشیدنی‌های بسیار سرد از موارد ساده ولی موثر در پیشگیری از بیماری‌های آلرژیک است.

وی اظهار می‌کند: افراد برای پیشگیری (prevention)از آلرژی نباید در معرض مستقیم گرد و غبار و بادهای موضعی این فصل قرار گیرند، حتی‌الامکان روی برگ‌های خشک راه نروند، حداکثر مواقع از باز کردن پنجره‌های خودرو و ساختمان نیز پرهیز کنند و در بعد از ‌ظهرهایی خشک و خنک نیز کمتر از خانه خارج شوند.

کاظمینی نیز مصرف زنجبیل، سیب شیرین، انار شیرین، آب گرم و آب لیمو و عسل در صبح ناشتا را نیز برای پیشگیری از این قبیل بیماری‌ها توصیه می‌کند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: