کد خبر: ۲۰۹۳۵۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۰ - ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - 2018September 25
رشته بیهوشی ارتباطی مستقیم با سلامت بیماران در هنگام عمل جراحی دارد، در واقع در حین عمل جراحی، متخصصان این رشته مراقب تنفس، ضربان قلب وضعیت همودینامیک بیمار بی هوش هستند
شفاآنلاین>سلامت> نجفی گفت: به دلیل تعرفه پایین و سختی کار، داوطلبان انگیزه‌ای برای تحصیل در رشته بیهوشی ندارند و مهاجرت می‌کنند.

به گزارش شفاآنلاین، اتابک نجفی دبیر انجمن بیهوشی ایران اظهار کرد: رشته بیهوشی ارتباطی مستقیم با سلامت بیماران در هنگام عمل جراحی دارد، در واقع در حین عمل جراحی، متخصصان این رشته مراقب تنفس، ضربان قلب وضعیت همودینامیک بیمار بی هوش هستند.

وی ادامه داد: متأسفانه به دلیل سختی کار رشته بیهوشی و تعرفه پایین آن، امسال بسیاری  از صندلی‌های این رشته خالی مانده است و داوطلبان(volunteers) انگیزه‌ای برای تحصیل در رشته بیهوشی را ندارند.

دبیر انجمن بیهوشی ایران تأکید کرد: در کنار موارد گفته شده، دیرکرد در پرداخت کارانه نیز بسیاری از استادان دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور را برای مهاجرت به کشورهای کانادا، آلمان، انگلیس، آمریکا و فرانسه برای کار سوق داده است.

نجفی اضافه کرد: رشته بیهوشی در کشورهای پیشرفته از بالاترین حقوق و کارانه برخوردار است و متخصصان متقاضی کار در کشورهای اروپایی و آمریکا و کانادا پس از گذراندن  دوره‌ و در صورت قبولی می‌توانند در این رشته مشغول به کار  شوند.

وی افزود: برخی از داوطلبان رشته بیهوشی به دلیل مشکلات بسیار این رشته از ادامه تحصیل انصراف داده‌اند که این مسئله می‌تواند آینده بیهوشی را دچار مشکلاتی کند، به طوری که ممکن است در آینده تعداد متخصصان بیهوی در کشور دچار کمبود جدی شود.

دبیر انجمن بیهوشی ایران اظهار کرد: رشته بیهوشی در مقایسه با سایر گروه‌های پزشکی در سالیان گذشته افزایش(Increase) تعرفه‌ کمتری داشته و امروزه پس از طرح تحول نظام سلامت تعرفه بیهوشی در حدود 25 درصد کاهش پیدا کرده است.

نجفی گفت: درآمد متخصصان بیهوشی تنها از طریق فعالیت در بیمارستان‌ها تأمین می‌شود و این گروه اجازه راه‌اندازی مطب را مانند سایر گروه‌های پزشکی ندارد.

وی یادآور کرد: به طور متوسط مطالبات گروه بیهوشی در حدود یک سال به تأخیر افتاده است
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: