کد خبر: ۲۰۹۳۴۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۰ - ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - 2018September 25
در آموزش و پرورش از منظر تعلیم و تربیت به این موضوع نگاه می‌‌کنیم. از نظر ما کل سال تحصیلی فرصتی است که باید برای تعلیم و تربیت بچه‌ها از آن استفاده کرد. چه زمانی که در مدرسه هستند و چه زمانی که خارج از مدرسه هستند. طولانی ‌بودن زمان تعطیلات تابستان و دوری از مدرسه می‌تواند آسیب‌های آموزشی و تربیتی داشته باشد
شفاآنلاین>اجتماعی> دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با بیان اینکه در خصوص تعطیلات یک‌ماهه زمستانی مدارس هنوز نظری نداده‌ایم، گفت: اگر مجلس با آغاز سال تحصیلی به‌غیر از مهر ماه و به‌عنوان مثال در شهریورماه، اعلام آمادگی کند، ما نیز آمادگی داریم طرح لازم را تقدیم مجلس کنیم.

به گزارش شفاآنلاین، مهدی نوید ادهم با بیان اینکه در بحث تعطیلات زمستانی، دستگاه‌های مختلف از مناظر مختلف به آن نگاه می‌کنند، گفت: سازمان محیط زیست از منظر «کاهش آلودگی هوا»، سازمان میراث و گردشگری از منظر «ساماندهی گردشگری» و آموزش و پرورش از منظر تعلیم و تربیت به این موضوع نگاه می‌‌کند، چراکه آلودگی هوا آثار منفی بسیاری بر جسم و جان مردم می‌گذارد. همچنین گردشگری و ایرانگردی در ایران در فصل تابستان خلاصه شده است.

وی ادامه داد: در آموزش و پرورش(Education) از منظر تعلیم و تربیت به این موضوع نگاه می‌‌کنیم. از نظر ما کل سال تحصیلی فرصتی است که باید برای تعلیم و تربیت بچه‌ها از آن استفاده کرد. چه زمانی که در مدرسه هستند و چه زمانی که خارج از مدرسه هستند. طولانی ‌بودن زمان تعطیلات تابستان و دوری از مدرسه می‌تواند آسیب‌های آموزشی و تربیتی داشته باشد.

نوید بیان کرد: از دیرزمان مسئولین آموزش و پرورش اعلام کردند که به‌جای اول مهر، آغاز سال تحصیلی از 5، 10 یا 20 شهریورماه باشد. این تصمیم نیازمند اصلاح قانونی در مجلس است. زمانی آموزش و پرورش این کار را عملیاتی و از 20 شهریور سال تحصیلی را آغاز کرد اما مجلس وارد شد در نتیجه طرحی به مجلس فرستاده شد که مورد تایید نهایی قرار نگرفت.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با بیان اینکه شورای عالی آموزش و پرورش در خصوص تعطیلات یک‌ماهه زمستانی مدارس هنوز نظری نداده است، گفت: ما هم قبول داریم که تغییر تقویم آموزشی در کلان کشور تأثیرگذار است و راه‌حل‌های مختلفی می‌توان برای آن پیش‌بینی (Forecast)کرد اما پیش شرط آن، این است که مجلس محترم بپذیرد که مصوبه‌اش برای زمان آغاز سال تحصیلی اصلاح شود.

وی ادامه داد: چراکه بتوانیم چند روزی را در زمستان با عنوان تعطیلات زمستانی داشته باشیم و اگر چنین شود به کاهش آلودگی هوا در کلانشهرها نیز کمک می‌کند همچنین باعث رونق گردشگری نیز می‌شود. زمانی‌که سال تحصیلی دو قسمت شود، دانش‌آموزان می‌توانند پس از رفع خستگی سال تحصیلی را مجدد شروع کنند و این موضع آموزش و پرورش در شورای عالی آموزش و پرورش نسبت به این پدیده است.

نوید تاکید کرد: اگر مجلس با آغاز سال تحصیلی به‌غیر از مهر ماه و به‌عنوان مثال در شهریورماه، اعلام آمادگی کند ، ما نیز آمادگی داریم طرح لازم را تقدیم مجلس کنیم.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: