کد خبر: ۲۰۹۲۷۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۰ - ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - 2018September 24
معاون درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه ۶۰۰ بیمارستان دولتی در سطح کشور وجود دارد گفت:‌ تنها ۵۴ بیمارستان امکان ارائه خدمات درمان بیماری‌های حاد قلبی را به بیماران برعهده دارند
شفاآنلاین> سلامت> قاسم جان‌بابایی معاون درمان وزارت بهداشت در مراسم چهل و سومین سالروز تأسیس اورژانس کشور با بیان اینکه یکی از افتخارات دوران تحول سلامت، شکل‌گیری سازمان اورژانس کشور است، توضیح داد: از حوزه سلامت مؤثرترین کاری که برای مردم می‌توانیم انجام دهیم، ارائه خدمات اورژانسی است و هر چه ارائه این خدمات بهتر صورت گیرد، ارائه خدمات درمانی نیز بهینه‌تر انجام خواهد شد. 

به گزارش شفاآنلاین: وی افزود: با شکل‌گیری سازمان اورژانس کشور افتخار بزرگی برای حوزه سلامت به وجود آمد و وزارت بهداشت تمام تلاش خود را برای توسعه نیروی انسانی و امکانات مالی و فیزیکی این سازمان به کار خواهد بست. 

جان‌بابایی خاطرنشان کرد: از مؤثرترین اقدامات نظام سلامت می‌توان به اجرای طرح‌های کد ۲۴۷ و ۷۲۴ اشاره کرد که طبق آخرین آمارها، بالغ بر ۳۵ هزار نفر در کمتر از ۶۰ دقیقه در قالب این طرح‌ها به مراکز درمانی منتقل شده‌اند و این مدت زمان در برخی از استان‌ها به ۳۰ دقیقه می‌رسد. 

معاون درمان وزارت بهداشت ادامه داد: همچنین انتقال بیماران سکته مغزی به مراکز درمانی به مدت زمان کمتر از نود دقیقه رسیده است. 

وی با بیان اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد که از کم‌برخوردارترین استان‌های کشور است، در حال حاضر از دو پایگاه اورژانس هوایی برخوردار است، گفت: این موضوع نشان می‌دهد که سازمان اورژانس کشور به ارائه خدمات به مناطق محروم نیز توجه ویژه دارد. 

جان‌بابایی افزود: موضوع پرداختی‌های کارکنان اورژانس و توانمندسازی آنها باید مورد توجه ویژه قرار گیرد، همچنین امیدواریم ارائه خدمات درمانی از داخل آمبولانس‌ها آغاز شود. 

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۶۰۰ بیمارستان دولتی در کشور در حال خدمت‌رسانی به بیماران هستند، گفت:‌ تنها ۵۴ بیمارستان امکان ارائه خدمات قلبی را دارند که در همین راستا لازم است درمان و تجویز داروهای ضدانعقادی از داخل آمبولانس‌ها آغاز شود. 

معاون درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه در برنامه ما، تأسیس ۱۸۰ پایگاه اورژانس قرار داشته است، گفت: خوشبختانه ۱۴۹ پایگاه اورژانس تاکنون به بهره‌برداری رسیده است. 

گفتنی است در پایان این مراسم از کتاب «تراژ تلفنی» که به همت معاونت فنی و عملیات اورژانس کشور تهیه شده بود و همچنین لگوی مصوب سازمان اورژانس کشور و سامانه MCMC رونمایی شد. فارس
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: