کد خبر: ۲۰۹۱۹۲
تاریخ انتشار: ۲۳:۵۰ - ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - 2018September 23
روغن حیوانی سرشار از اسید استیاریک است که روغن 18 کربنه اشباع است و مهمترین منبع تولید کلسترول است پس بر خلاف ادعاهای مطرح شده، روغن حیوانی و دنبه تولید کلسترول را بالا می برند و باعث رسوب در رگهای قلبی می شوند
شفا آنلاین>تغذیه>متخصص تغذیه و رژیم درمانی برخی پندارها درباره خواص مصرف روغن حیوانی و دنبه گوسفند را غلط و نادرست دانست و گفت: روغن حیوانی <Stress>و دنبه گوسفند کلسترول خون را بالا می برد.

به گزارش شفا آنلاین:دکتر موسی صالحی  اعلام کرد: مطالبی در فضای مجازی عنوان می شود مبنی بر اینکه چربی دنبه گوسفند و روغن حیوانی هرچقدر وارد بدن شود به همان اندازه بیماری از بدن خارج می شود و دیگر اینکه روغن حیوانی هیچگاه در رگ ها رسوب نمی کند و باعث سوزاندن کلسترول مضر بدن می شود، در حالی که هیچکدام از این ادعاها و پندارها درست نیست.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی با بیان اینکه این نوع گفتارها کاملا غلط است افزود: روغن حیوانی یا گیاهی هیچکدام به طور مستقیم وارد جریان خون نمی شوند بلکه اسید های چرب اشباع یا اسیدهای چرب غیر اشباع وارد جریان خون می شوند. صالحی ادامه داد: روغن حیوانی سرشار از اسید استیاریک است که روغن 18 کربنه اشباع است و مهمترین منبع تولید کلسترول است پس بر خلاف ادعاهای مطرح شده، روغن حیوانی و دنبه تولید کلسترول را بالا می برند و باعث رسوب در رگهای قلبی می شوند.

صالحی همچنین بر لزوم پرهیز از سرخ کردن مواد غذایی با روغن تاکید کرد و اظهار داشت : سرخ کردن غذا کار بسیار ناپسندی است که ارزش روغن و هم ارزش غذا را از بین می برد،هر روغنی که باشد ولو روغن زیتون یا کنجد در سرخ کردن تبدیل به ترکیبات سرطانزا می شود.

** مقایسه نیترات پنیر و گوشت با سیب زمینی و گوجه فرنگی
وی همچنین در مورد وجود نیترات در برخی از مواد غذایی از جمله گوجه فرنگی و سیب زمینی گفت: نیترات موجود در سیب زمینی و گوجه فرنگی یا صفر است و یا بسیار اندک، در حالی که نیترات در پنیر 30 برابر و در گوشت 22 برابر بیشتر است. آنها که نگران نیترات در سیب زمینی و گوجه فرنگی هستند بهتر است پنیر و گوشت را از سبد تغذیه خود حذف کنند.

** زیان سنگدان مرغ از گوشت کمتر است
این متخصص تغذیه و رژیم درمانی همچنین به برخی شائبه ها در باره مزایای مصرف سنگدان مرغ پاسخ داد و افزود: ادعاهایی که در باره فراوانی آهن در سنگدان مرغ و تشویق به مصرف آن مطرح می شود درست نیست، سنگدان مثل سایر اندام احشایی مرغ اسید آمینه و اسیدهای چرب وارد خون می کند اما در مقایسه با مصرف گوشت قرمز مصرف سنگدان زیان کمتری ولی در مقایسه با گوشت قرمز مصرف سنگدان مرغ بهتر است و زیان کمتری دارد.ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: