کد خبر: ۲۰۹۱۷۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۰ - ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - 2018September 23
شرکت های دارویی و تجهیزات پزشکی پس از تصمیم گیری دولت در این زمینه، می توانند اوراق قرضه ای که دانشگاه ها در اختیار آنها قرار داده اند را به عنوان مالیات بر ارزش افزوده و حقوق عوارض گمرکی ارائه دهند و این تصمیم، مفید است
شفا آنلاین>سلامت>مشاور وزیر بهداشت، گفت: اوراق قرضه از شرکت های واردکننده کالاها و مواد اولیه دارو و تجهیزات پزشکی به عنوان حقوق عوارض گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده توسط گمرک و وزارت اقتصاد پذیرفته شود.

به گزارش شفا آنلاین: دکتر رضا مسائلی، اظهارداشت: روز گذشته معاون اول رئیس جمهور به همراه وزیر بهداشت، صنعت، معدن و تجارت، سرپرست وزارت اقتصاد<Economy>و رییس کل بانک مرکزی، بازدیدی را از گمرکات تهران و شهریار داشتند و رسوب کالاها در گمرک، فرآیند ترخیص مواد اولیه تولید و محصول نهایی که در طول ۶ ماه گذشته وارد کشور شده بود را ارزیابی و بررسی کردند.

وی افزود: بعد از این بازدید، نشستی تشکیل شد و در مورد فرآیندهای تخصیص ارز و ترخیص کالاها و مواد اولیه از گمرک، مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و پیشنهاد شد، اوراق قرضه از شرکت های واردکننده کالاها و مواد اولیه دارو و تجهیزات پزشکی به عنوان حقوق عوارض گمرکی و مالیات<Tax> بر ارزش افزوده توسط گمرک و وزارت اقتصاد، پذیرفته شود.

مشاور وزیر و مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت، افزود: شرکت های دارویی و تجهیزات پزشکی پس از تصمیم گیری دولت در این زمینه، می توانند اوراق قرضه ای که دانشگاه ها در اختیار آنها قرار داده اند را به عنوان مالیات بر ارزش افزوده و حقوق عوارض گمرکی ارائه دهند و این تصمیم، مفید است.

وی تصریح کرد: از دیگر موضوعاتی که در این نشست مطرح شد، فرآیند بدون انتقال ارز بود که مقرر شد تصمیمات لازم در این زمینه توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت اتخاذ شود.

مسائلی با اشاره به تخصیص ۳ و نیم میلیارد دلار ارز دولتی برای واردات دارو و ملزومات ضروری پزشکی، یادآور شد: مقرر شد، تخصیص ارز سامانه نیما برای واردات محصولات سلامت محور و مواد اولیه نیز در اولویت قرار گیرد. مهر
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: