کد خبر: ۲۰۹۰۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۰ - ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - 2014April 27
متخصص جراحی مغز و اعصاب در گفتگو با شفا آنلاین خبرداد:
شفا آنلاین- متخصص جراحی مغز و اعصاب با گلایه شدیدازمشکلات پیش آمده وسنگ اندازی های مختلف درمسیر راه اندازی مرکزدرمانی بیماران سرطانی درتهران" گامانایف"، خواستارمداخله مستقیم شهردارتهران ووزیربهداشت ودرمان برای حل مشکلات پیش آمده دراین باره شد.
دکتر مسعود شیروانی در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین گفت: در ایران تنها دستگاه گامانایف در مرکز کامرانیه  مشغول به کاراست که آن هم به دلیل  قدیمی بودن ومراجعان زیاد متأسفانه پاسخگوی تمامی  بیماران نیست.


وی تصریح کرد: خوشبختانه ما توانستیم پس ازبرنامه ریزی های مختلف وبا کمک خیرین وگروهی  از پزشکان بیمارستان ابوریحان در غرب تهران-محله باغ فیض-، مرکزی جهت نصب این دستگاه در اختیار بگیریم.

وی ادامه داد:اما متأسفانه به رغم انجام تمامی امورمربوطه ، این دستگاه حدود 2 سال است که زیر آفتاب و خاک قراردارد و مردم وبیماران  نیازمند درمان نیز سرگردان هستند.  بنده هم نمی دانم چرا مسوولین به این موضوع رسیدگی نمی کنند؟



مدیر پروژه مرکزدرمان بیماران سرطانی خاطرنشان کرد:متاسفانه  تعداد زیادی از مردم به دلیل نیازمبرم به این دستگاه و فقدانش در کشور،باصرف هزینه  های گزاف و تحمل مشکلات مختلف به خارج از کشور می روند.

وی با بیان این که خوشبختانه وزارت بهداشت در این زمینه همکاری خوبی داشته است افزود: برای راه اندازی این مرکز نیاز به ساختمان ویژه ای است.البته شهرداری منطقه تاحدودی به ما کمک کرده است اما همچنان در برخی مراحل دچار مشکلات جدی هستیم.



وی بیان کرد: برای نصب واستقراراین دستگاه یکی از خیرین با هدفی انسان دوستانه قطعه زمینی برای این کاراختصاص داده است.ضمن اینکه  به دلیل اشعه های این دستگاه ، باید در قطر 1.5 متر بتن ریزی شود.
وی به خبرنگار شفا آنلاین گفت:ازآنجاکه برای راه اندازی این مرکز می بایست ساختمان این بیمارستان قدیمی را  بازسازی وتجهیزکنیم از این رومسولان شهرداری قبل ازشروع کار به ما گفتند ساختمان قبلی خلافی دارد که باید پرداخت شود.

مدیر پروژه گامانایف خاطرنشان کرد: ما هم طی 6 ماه اخیر به صورت نقدی 400میلیون تومان برای خلافی ساختمان پرداخت کردیم اما هنوزهم به ما مجوز های لازم را نداده اند.



شیروانی با اشاره به این که هنوز بعد از 2 سال نتوانسته اند این دستگاه را راه اندازی کنند اظهار داشت: این دستگاه به دلیل تحریم ها نمی تواند به راحتی در اختیار ایران قرار بگیرد.ضمن اینکه دستگاه چندمیلیون دلاری از طریق رایزنی های گسترده  وبا هزینه  بسیارسنگین چند میلیون دلاری آن را وارد کشور کرده ایم.

متخصص جراحی مغز و اعصاب تصریح کرد: در بسیاری از کشورهای دنیا تعداد زیادی از این دستگاه موجود است در حالی که در ایران یک نمونه از آن وجودداردکه  قدیمی است .ضمن اینکه در کشورهای همسایه هم چنین دستگاهی موجود نیست.

وی تأکید کرد: با توجه به جمعیت ایران و تعداد بیماران و رفع نیازهای جامعه حداقل باید  7 تا 8 دستگاه گامانایف در ایران وجود داشته باشد.اما متاسفانه برای راه اندازی یک دستگاه جدیدکه بارنج ومشقت فراوان وهزینه های سنگین واردکشورشده تاکنون این همه سنگ اندازی ومشکل تراشی شده است که امیدواریم مسولان مربوطه هرچه زودتربه این موضوع رسیدگی نمایند.



به گفته وی وجود چند نوع ازاین دستگاه می تواند ضمن خدمت رسانی به بیماران کشور،منجر به خدمات رسانی وجذب بیماران کشورهای همسایه شود .


وی با بیان این که سازمان های بیمه گر در این راستا با ما همکاری های
لازم را دارند بیان کرد: از این نظر ما مشکلی نداریم زیرا سیستم های بیمه ای احساس کرده اند که وجود این دستگاه چقدر به نفع بیماران است.



دکترشیروانی تأکید کرد: مشکل ما مسائل مربوط به  کاغذ بازی های اداری شهرداری است که متأسفانه بین ما به تازگی مشکلات ودرگیری های فیزیکی هم رخ داده است.

وی تصریح کرد: این مسایل نشان میدهد برخی دست اندرکاران  شهرداری منطقه هنوز اهمیت راه اندازی و وجود این دستگاه  در کشوررا درک نکرده اند.
مدیر پروژه گامانایف از دکتر قالیباف شهردارتهران درخواست کرد تا بیش ازاین فرصت ازدست نرفته شخصا به این موضوع رسیدگی کند وبه مشکلات پیش آمده پایان دهد.

وی تأکید کرد: ما نمی خواهیم مرکز تجاری، مرکز فروش یا حتی ساختمان مسکونی درست کنیم؛ بلکه می خواهیم برای درمان بیماران کشور مرکزی را راه اندازی کنیم.پس  این موضوع باید در اولویت قرار بگیرد نه این که درمان بیماران به بازی گرفته شود.



دکترشیروانی یادآور شد:مسولان شهرداری منطقه  در واقع برای صادرنکردن  مجوز، مسائلی را مطرح می کنند که قابل حل است. مسائل دیگری هم وجود دارد که  اگر مسوولین ما را نزد خودشان خواستند آن موقع آنهارا بیان می کنیم.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
همراه بیمار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۷
0
0
من واقعا برای مسئولین شهرداری بسیار متاسف هستند که جان مردم را فدای کاغذ بازی میکنند. همسر من مدت دو سال است که به دلیل تومور مغزی در نوبت عمل گامانایف قرار دارد که متاسفانه بعلت خرابی و نبود این تجهیزات، روز به روز داره حالش بدتر میشه! آقای قالیباف، به نظر شما این جنایت نیست؟
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: