کد خبر: ۲۰۹۰۶۰
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۰ - ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - 2018September 22
چای سبز که سرشار از آنتی‌اکسیدان است علاوه بر کمک به کاهش وزن، به پیشگیری از مرگ ناشی از حملات قلبی و سکته به خاطر تصلب شرایین کمک می‌کند
شفا آنلاین>سلامت>هر روز که می‌گذرد فواید بیشتری از چای سبز به اثبات می‌رسد و هر روز به طرفداران این نوشیدنی دلچسب افزوده می‌شود.

به گزارش شفا آنلاین:در همین راستا نتایج مطالعه جدید محققان بریتانیایی در دانشگاه لنکستر نشان می‌دهد چای سبز که سرشار از آنتی‌اکسیدان است علاوه بر کمک به کاهش وزن<Weight Loss>، به پیشگیری از مرگ ناشی از حملات قلبی و سکته به خاطر تصلب شرایین کمک می‌کند.

این تحقیقات نشان می‌دهد که ترکیب خاصی موسوم به EGCG در چای سبز وجود دارد که در بدن تجزیه شده و باعث حل شدن پلاک‌های پروتئینی خطرناک موجود در عروق خونی می‌شود و از این طریق از حملات قلبی و سکته پیشگیری می‌کند. EGCG  موجود در چای سبز با فیبرهای آمیلوئیدی پروتئینی دیواره عروق خونی پیوند یافته و فیبرها را به مولکول‌های قابل‌حل کوچک‌تری که احتمال آسیب رساندن آنها به عروق خونی<Blood vessels> کمتر است تشکیل می‌دهد.

در مطالعات پیش از این نیز اثبات شده بود که EGCG می‌تواند موجب تغییر در ساختار پلاک‌های آمیلوئید مرتبط با بیماری آلزایمر شود.

پژوهشگران امیدوارند با اطلاعات به‌دست آمده از این مطالعات و با بهره‌گیری مهندسی نسبی مولکول‌ها، بتوانند داروی جدید و موثری را برای درمان حمله قلبی و سکته تولید کنند.سلامانه
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: