کد خبر: ۲۰۹۰۰۷
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۰ - ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - 2018September 22
آب ماست حاوی کلسیم و ویتامین‎های محلول در آب موجود شیر شامل گروه B، پروتئین، چربی و برخی املاح دیگر شیر است که نباید دور ریخته شود چراکه بسیار مفید است
شفاآنلاین>سلامت> یک دکترای علوم دامی گفت: آب ماست را نباید دور ریخت.بهروز یاراحمدی اظهار کرد: ماست در مقایسه با شیر به‌دلیل افزودن باکتری‎های مفید مقدار بیشتری کلسیم و پروتئین دارد.

به گزارش شفاآنلاین، وی اضافه کرد: آب ماست حاوی کلسیم و ویتامین‎های محلول در آب موجود شیر شامل گروه B، پروتئین، چربی و برخی املاح دیگر شیر است که نباید دور ریخته شود چراکه بسیار مفید (Helpful)است.‌

یاراحمدی بیان کرد: مصرف مستمر شیر، فشار خون افراد مبتلا به فشار تنظیم می‎شود اما در مورد آب ماست به‌دلیل وجود اسید لاکتیک و نمک کم می‎تواند موجب کاهش فشار خون شود.

این محقق علوم دامی،ترشی و ماست(yogurt) را یکی از خواص ماهیتی آن عنوان کرد که به‌خاطر فعالیت‎های لاکتیکی مایه ماست به‌وجود می‌آید و افزود: شرایط نگهداری و مایه ماست مصرف شده می‎تواند از درجه ترشی یا شیرینی متفاوتی برخوردار باشد.

وی تصریح کرد: کش‎دار شدن ماست نیز به‌علت نوع مایه مصرفی است که در تولید ماست به کار گرفته می‎شود. این نوع ماست آب نمی‎اندازد و بیشتر در تولید ماست میوه‎ای کاربرد دارند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: