کد خبر: ۲۰۸۹۱۶
تاریخ انتشار: ۲۲:۴۵ - ۲۹ شهريور ۱۳۹۷ - 2018September 20
هر چه پیاز تند و تیزتر و شکل آن کشیده باشد، باعث گرمی و خشکی در بدن می شود. پیاز گرد سفید نسبت به پیاز کشیده و سرخ طبعی معتدل تر دارد و برای مصارف روزانه در پخت و پز و سالاد بهتر است
شفاآنلاین>سلامت> مخاط با به دام انداختن باکتری ها و ذرات ناخواسته دیگر، به ویژه در مسیرهای هوایی حساس، از سلامت ما محافظت می کند. در همین راستا، رنگ و بافت مخاط می تواند سرنخ هایی درباره سلامت کلی ما ارائه کند

به گزارش شفاآنلاین، هر چه پیاز تند و تیزتر و شکل آن کشیده باشد، باعث گرمی و خشکی در بدن می شود. پیاز گرد سفید نسبت به پیاز کشیده و سرخ طبعی معتدل تر دارد و برای مصارف روزانه در پخت و پز و سالاد بهتر است. این نوع پیاز درهنگام پوست کندن و خرد کردن کمتر باعث سوزش چشم می شود.

پیاز خام  با توجه به خواص(Properties) موجود در آن حالت دارویی دارد ( باعث بالا رفتن کیفیت گرمی و خشکی بدن می شود ) و پیاز پخته حالت غذایی دارد ولی از آن خلط غلیظ سوداوی و بلغمی ایجاد می شود.کسانی که دچار انسداد عروق هستند یا غلظت خون دارند باید در مصرف پیاز پخته شده زیاده روی نکنند، البته مصرف مقداری مناسب از پیاز خام سفید شیرین می تواند باعث کم شدن غلظت خون و بهبود جریان خون شود.

اگر پیاز پخته شود گرمی و خشکی آن کمی معتدل تر می شود. پیاز برای افراد سردمزاج چاق (Obese)مفید است و باعث باز شدن مجاری گوارشی و پاک سازی معده و دفع ادرار می‌شود ولی برای افراد گرم مزاج زیان آور است و با طبع آنان نمی سازد.

پیاز سرخ تند و تیز می تواند باعث سردرد شود و حتی این افراد با بو کردن پیاز می توانند سردرد بگیرند. این افراد اگر میل زیادی به خوردن پیاز دارند بهتر است از نوع سفید گرد و شیرین آن میل یا ترشی آن را مصرف کنند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: