کد خبر: ۲۰۸۵۳۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۰ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - 2018September 16
طبق بیانیه رویال کالج جراحان انگلیس، گجت‌های نوین مانند فیت بیت برای رصد ورزش کاربر، تست‌های شخصی‌سازی شده دی ان‌ ای و اپلیکیشن‌های پیچیده سلامتی کاربران خود را در انبوهی از اطلاعات بهداشتی غرق می‌کنند
شفاآنلاین>سلامت> این روزها فناوری‌های بسیاری برای ارزیابی سلامت کاربران به بازار آمده است که براحتی کاربر می‌تواند از ضربان قلب گرفته تا فشار خون خود را براحتی اندازه‌گیری کند اما بتازگی مشخص شده است این فناوری فشار زیادی را به سیستم خدمات بهداشت ملی (NHS) وارد کرده است.

به‌گزارش شفاآنلاین، طبق بیانیه رویال کالج جراحان انگلیس، گجت‌های نوین مانند فیت بیت برای رصد ورزش کاربر، تست‌های شخصی‌سازی شده دی ان‌ ای و اپلیکیشن‌های پیچیده سلامتی کاربران خود را در انبوهی از اطلاعات بهداشتی غرق می‌کنند و این حجم عظیم از اطلاعات سبب می‌شود افراد ناخواسته نگران شوند و در نتیجه مراجعات غیر ملزوم به واحدهای اورژانس و مطب پزشکان عمومی بیشتر شود.

این انتقاد یکی ازچالش‌های مهمی است که مت هنکاک وزیر بهداشت(Health) انگلیس با آن باید دست و پنجه نرم کند زیرا این وزیر، گسترش فناوری را یکی از اهداف خود اعلام کرده است. اما ریچارد کر مدیر رویال کالج جراحان انگلیس معتقد است خدمات NHS نیازمند تغییراتی هستند تا از بیمارانی پشتیبانی کنند که با انبوهی از اطلاعات فناوری‌های تازه مواجه می‌شوند.

 به‌گفته او قرار است در سال‌جاری گزارشی درهمین خصوص منتشر شود. در این گزارش هشدار داده شده هرچند فناوری‌های نوین فرصت‌های بهتری برای تشخیص و درمان بیماران فراهم می‌کند، اما از سوی دیگر بدون دلیل آنها را نگران می‌کند.درهمین راستا افراد بیشتری به واحدهای اورژانس و مطب پزشکان(physicians) عمومی مراجعه می‌کنند و نگران معنی اطلاعاتی هستند که برای آنها ارسال شده است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: