کد خبر: ۲۰۸۳۸۳
تاریخ انتشار: ۲۲:۳۰ - ۲۳ شهريور ۱۳۹۷ - 2018September 14
ایام محرم از راه رسیده است و مردم مومن و خدادوست در سراسر کشور اقدام به توزیع نذری به صورت های مختلف می کنند.
شفا آنلاین>اجتماعی>پزشکان در ایام محرم در قالب پویش نذر سلامتی <Vow health>در ۳ امامزاده صالح، یحیی و پنج تن نیازمندان را رایگان ویزیت می کنند.


به گزارش شفا آنلاین: ایام محرم از راه رسیده است و مردم مومن و خدادوست در سراسر کشور اقدام به توزیع نذری به صورت های مختلف می کنند.

در این میان برخی از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نذر سلامتی را برای خدمت رسانی به مردم در ایام محرم انتخاب کره اند و نیازمندان را رایگان ویزیت می کنند و این کار خداپسندانه‌ و خیر چیزی جز عشق و ارادت به ساحت مقدس‌ اهل بیت و به خصوص حضرت ابا‌عبدالله‌ الحسین‌ (ع) نیست، این متخصصان با پیروی از امامان و اهل بیت  به کمک مستضعفان آمده اند تا همچون امام حسین و اهل بیت دستگیر مردم محروم باشند.

پزشکان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در اقدامی خیرخواهانه‌ در شب‌های ماه محرم قبل از اقامه نماز مغرب و عشاء ویزیت بیماران نیازمند و کم برخوردار را با دقت و شوق و عشق به سیدالشهدا آغاز می‌کنند.

مردم می توانند برای بهره مندی  از خدمات پزشکان متخصص از 18 تا 21 به امامزاده صالح مراجعه کنند.


در همین راستا خدا دوست معاون اجتماعی‌ دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درباره پویش نذر سلامتی گفت: در امامزاده یحیی‌، امامزاده صالح و امامزاده پنج تن برای اولین بار در ایام محرم متخصصان، دانشجویان و فارغ‌التحصیلان میزبان مراجعانی‌ هستند که از توانایی مالی مناسب برخوردار نیستند و در قالب پویش نذر سلامتی به طبابت‌ بیماران و مراجعان‌ مستضعف‌ و نیازمند می‌پردازند تا درد و رنجی از عزاداران حضرت اباعبدالله‌ الحسین (ع) کم کنند.


وی ادامه داد: افرادی که در ایام محرم خواهان ویزیت‌ رایگان پزشکان هستند، دفترچه‌های بیمه خود را به همراه داشته باشند تا در صورت نیاز از سایر خدمات مراکز درمانی زیر مجموعه دانشگاه شهید بهشتی استفاده کنند.

خدادوست‌ گفت: پزشکان شرکت کننده در طرح نذر سلامت با تجربه هستند و از نخبگان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی محسوب می‌شوند و اجرای این طرح با هدف ارتقای فرهنگ خدمت رسانی در شرایط فعلی کشور انجام می‌شود.
رقابت بین پزشکان برای نذری سلامتی در محرم

معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: خوشبختانه پزشکان بسیاری داوطلب شرکت در نذر سلامتی بودند، به طوری که برای شرکت در این طرح مجبور به  قرعه کشی بین پزشکان شدیم.

خدادوست ادامه داد: علاوه بر خدمت رسانی و انجام ویزیت رایگان، برخی پزشکان جوان نیز در کنار اساتید خود؛ اهمیت اجتماعی شدن سلامت و انجام خدمات داوطلبانه را تمرین می کنند و این برای دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به عنوان بزرگترین دانشگاه علوم پزشکی کشور از حیث جمعیت تحت پوشش اهمیت فراوانی دارد؛ این دانشگاه مسئولیت ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به ۵.۵ میلیون نفر از جمعیت استان تهران را برعهده دارد.

وی یادآوری کرد: در چنین شرایطی‌ باید فرهنگ نوع‌دوستی و انسان‌ دوستی را تبلیغ کنیم تا برای درمان مراجعان و بیماران بی بضاعت هیچ مشکلی پیش نیاید.

حمایت د انشگاه شهید بهشتی از بیماران نیازمند

در ادامه به سراغ یکی از مراجعان به امامزاده صالح رفتیم که از خدمات نذر سلامتی استفاده کرد بود،

وی درباره نذر سلامتی گفت: من از شهرستان برای کار به تهران آمده‌ام و اطراف امامزاده صالح مشغول به مسافرکشی‌ هستم و به دلیل آن که پول برای خانواده‌ام به شهرستان می‌فرستم متأسفانه پول کافی برای معاینه و چکاب‌ برای خودم باقی نمی‌ماند، اجرای پویش نذر سلامتی کمک زیادی به  افرادی مثل من که از سطح درآمد پایینی برخوردار هستند می‌کند زیرا بسیاری از همکاران مثل من پول زیادی برای مراجعه به پزشکان در مطب برای درمان و چکاب خود ندارند.

این مراجعه کننده‌ یادآوری کرد: در این پویش پزشکان با تجربه‌ای مشغول به انجام این کار خیر هستند و من از این بابت خوشحال هستم که مشکل بیماری‌ام را به درستی تشخیص داده‌اند.

گفتنی است؛ پویش نذر سلامتی با حضور متخصصان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در رشته‌های طب سنتی، شنوایی سنجی، روان‌شناسی، غدد و پزشک عمومی تا 7 ماه محرم ادامه دارد.yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: