کد خبر: ۲۰۸۳۱۱
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۰ - ۲۲ شهريور ۱۳۹۷ - 2018September 13
خوردن صبحانه به یادگیری کمک می کند، به اینصورت که شما علاقه بیشتری برای یادگیری نشان خواهید داد و بر مطلب هم تمرکز بیشتری دارید
شفا آنلاین>سلامت>صبحانه، مهم‌ترین وعده غذایی روز است که سوخت لازم برای بدن و مغز را تامین می‌کند؛ یک صبحانه مغذی به حفظ تناسب اندام هم کمک می‌کند.

به گزارش شفا آنلاین:تغذیه  نامناسب بر رشد ذهنی کودکان و نوجوانان تاثیر منفی دارد، صبحانه نخوردن عملکرد مغز را کاهش می‌دهد.

خوردن صبحانه به یادگیری کمک می کند، به اینصورت که شما علاقه بیشتری برای یادگیری نشان خواهید داد و بر مطلب هم تمرکز بیشتری دارید.

صبحانه، مهم‌ترین وعده غذایی روز است که سوخت لازم برای بدن و مغز را تامین می‌کند؛ یک صبحانه مغذی به افزایش متابولیسم، کاهش اشتها و حفظ تناسب اندام کمک می‌کند. همچنین صبحانه ریسک  بروز بسیاری از بیماری‌ها را کم می‌کند.

حذف وعده صبحانه عامل مهم چاقی

برای کنترل بهتر وزنتان حتما صبحانه<Breakfast> میل کنید. فکر نکنید که با صرف‌نظر کردن از این وعده، کالری کمتری دریافت می‌کنید و زودتر لاغر می‌شوید. نتایج بررسی‌های متعدد نشان می‌دهد افرادی که صبحانه می‌خورند و ورزش می‌کنند وزن بیشتری کم می‌کنند و راحت تر می‌توانند وزن خود را تثبیت کنند.

گرسنگی مداوم با نخوردن صبحانه

تحقیقات نشان داده است که یکی از دلایل ضعف کردن و احساس گرسنگی مداوم، نخوردن صبحانه است. افرادی که روز خود را با مصرف صبحانه آغاز می‌کنند وزن متناسب‌تری دارند و کمتر گرسنه می‌شوند؛ اما زمانیکه روز خود را بدون صبحانه آغاز می‌کنید معده‌ سیگنال‌هایی به مغز می‌فرستد و اعلام گرسنگی می‌کند؛ در نتیجه از همان ابتدای روز حس گرسنگی در بدنتان شکل می‌گیرد و باقی می‌ماند. هر چه دیرتر اقدام به خوردن وعده غذایی کنید نیز احساس گرسنگی تان بیشتر خواهد شد.yjc


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: