کد خبر: ۲۰۸۲۷۰
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۰ - ۲۲ شهريور ۱۳۹۷ - 2018September 13
تقریبا نیمی از کلیه موارد سرطان در جهان در سال جاری در آسیا اتفاق می‌افتد که تا حدودی به دلیل جمعیت زیاد این قاره است و تا حدودی هم به این دلیل که بعضی از سرطان‌های مهلک‌تر در این منطقه شایع‌تر هستند
شفا آنلاین>سلامت>یک بررسی تازه پیش بینی می‌کند که آمار ابتلا به سرطان در سال جاری مجموعا به ۱۸.۱ میلیون مورد برسد که ۹.۶ میلیون مورد آن‌ها به مرگ منجر خواهد شد.برای مقایسه آمار ابتلا به سرطان در سال ۲۰۱۲ کمی بیش از ۱۴ میلیون نفر و آمار مرگ ناشی از آن۸.۲ میلیون نفر بود. این افزایش تا حدودی به دلیل رشد و پیر شدن جمعیت است.

به گزارش شفا آنلاین:این ارقام حاکی از آن است که یک پنجم مردان و یک ششم زنان در طول عمر خود به نوعی سرطان مبتلا خواهند شد.به علاوه با غنی‌تر شدن کشور‌ها انتظار می‌رود آمار ابتلا به سرطان‌های مرتبط با سبک زندگی در مقایسه با آن‌هایی که به فقر مربوط است بیشتر شود.آژانس بین المللی تحقیقات سرطان (آی‌ای آر سی) به طور مرتب تصویری کلی از ابعاد سرطان <Cancer>در اطراف جهان ارائه می‌کند. این کار با بررسی ۳۶ سرطان مختلف در ۱۸۵ کشور انجام می‌شود.

محققان می‌گویند که هرچند راه‌های جمع آوری و اندازه گیری داده‌های مربوط به سرطان بهبود یافته، روند کلی آمار سرطان و مرگ در اثر آن، نشان دهنده افزایشی سالانه است.تازه‌ترین گزارش این گروه می‌گوید که سرطان ریه، سرطان پستان زنان، و سرطان روده یک سوم کل سرطان‌ها و مرگ ناشی از آن‌ها را تشکیل می‌دهند.

"کنترل تنباکو"

نویسندگان می‌گویند که سرطان ریه اکنون علت اصلی مرگ ناشی از این بیماری در زنان در ۲۸ کشور است. آمریکا، مجارستان، دانمارک، چین و نیوزیلند شاهد بیشترین آمار مرگ در این مورد هستند.جورج باتروورت، از موسسه خیریه تحقیقات سرطان بریتانیا، گفت: "تنباکو بزرگترین عامل ابتلای شمار بیشتری از زنان به سرطان ریه نسبت به گذشته است. "

"در بریتانیا عادت سیگار کشیدن در زنان دیرتر از مردان رواج پیدا کرد، برای همین عجیب نیست که اکنون شاهد افزایش سرطان ریه هستیم. ""به همین شکل، مصرف سیگار بیش از پیش در میان زنان کشور‌های کم درآمد یا با درآمد متوسط محبوبیت پیدا کرده و بازاریابی شدید صنعت تنباکو در این روند موثر بوده. "

گزارش تازه تخمین می‌زند که تقریبا نیمی از کلیه موارد سرطان در جهان در سال جاری در آسیا اتفاق می‌افتد که تا حدودی به دلیل جمعیت زیاد این قاره است و تا حدودی هم به این دلیل که بعضی از سرطان‌های مهلک‌تر در این منطقه شایع‌تر هستند.برای مثال این شامل آمار بالای سرطان کبد است که درمان آن در چین عموما چشم انداز روشنی ندارد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: