کد خبر: ۲۰۸۱۶۶
تاریخ انتشار: ۲۱:۵۰ - ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - 2018September 12
در واقع دیابت هم می‌تواند فاکتور پرخطر سرطان لوزالمعده باشد و هم پیامد این بیماری. شیوع دیابت در بین بیماران مبتلا به سرطان لوزالمعده در مقایسه با سایر سرطان‌ها، به شکلی غیرعادی بالاس به طوری که اکثر بیماران دیابتی مبتلا به سرطان لوزالمعده در مدت کمتر از سه سال قبل از تشخیص سرطان، مبتلا به دیابت تشخیص داده شده‌اند
شفا آنلاین>سلامت>اگرچه دیابت به خودی خود نیز یک بیماری جدی برای مبتلایان به شمار می‌رود ولی تحقیقات اخیر دانشمندان یک احتمال جدی‌تر را نیز برای آن در نظر می‌گیرند و از احتمال اینکه دیابت می‌تواند زنگ خطری برای یکی از کشنده‌ترین سرطان‌ها باشد صحبت می‌کنند. مطالعات جدید محققان دانشگاه آکسفورد نشان می‌دهد دیابت <Diabetes>در اولین سال‌های تشخیص می‌تواند با افزایش ۲.۳ برابری احتمال سرطان لوزالمعده (پانکراس)  مرتبط باشد.

به گزارش شفا آنلاین:این موضوع از آن جهت حائز اهمیت است که سرطان لوزالمعده به دلیل بی‌علامت بودن، یکی از مرگبارترین سرطان‌هاست و نرخ بقاء ۵ ساله آن تنها ۸‌درصد است.

در واقع دیابت هم می‌تواند فاکتور پرخطر سرطان لوزالمعده باشد و هم پیامد این بیماری. شیوع دیابت در بین بیماران مبتلا به سرطان لوزالمعده در مقایسه با سایر سرطان‌ها، به شکلی غیرعادی بالاس  به طوری که اکثر بیماران دیابتی مبتلا به سرطان لوزالمعده در مدت کمتر از سه سال قبل از تشخیص سرطان، مبتلا به دیابت تشخیص داده شده‌اند.

این مطالعات نشان می‌دهد افراد در اولین سال‌های تشخیص دیابت، بیشترین گروه خطر هستند و همین موضوع ضرورت غربالگری مداوم سرطان لوزالمعده در افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ را در کنار کاهش وزن و کنترل مستمر بیماری بیشتر می‌کند.سلامانه
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: