کد خبر: ۲۰۷۷۰۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۰ - ۱۷ شهريور ۱۳۹۷ - 2018September 08
باید یک اتاق فکر در وزارت بهداشت تشکیل و تصمیماتی درباره امر بهداشت دندان گرفته شود بیمه ها سهم کوچکی در پرداخت های دندانی شهروندان دارند
شفاآنلاین>سلامت> رئیس اداره امور دندانپزشکی معاونت درمان وزارت بهداشت، گفت: بیمه ها سهم اندکی در پرداخت های خدمات دندانپزشکی دارند.

به گزارش شفاآنلاین،قاسم صادقی رئیس اداره امور دندانپزشکی معاونت درمان وزارت بهداشت، با بیان اینکه نقش دهان و دندان در سلامتی و زیبایی فرد اهمیت اساسی دارد، گفت: باید یک اتاق فکر در وزارت بهداشت تشکیل و تصمیماتی درباره امر بهداشت دندان گرفته شود.

وی افزود: توجه به سلامت(Health) دندان می تواند از هزینه های دیگر در بخش سلامت بدن جلوگیری کند.

صادقی گفت: آخرین برآوردها از بازار دندان ۸ هزار میلیارد تومان برآورد می شود.

وی افزود: از این میزان ۱۵ درصد سهم دولت است و بخش خصوصی سهم بیشتری از بازار ۸هزار میلیاردی دارد.

صادقی افزود: بیمه ها سهم کوچکی در پرداخت های دندانی شهروندان دارند.

دکتر احد خوش زبان عضو انجمن زیست مواد دندانی، گفت: بر اساس باور ما دهان و دندان را دروازه سلامت می دانیم اما در اجرا و عمل توجه کمتری به بهداشت دندان و دهان می کنیم.

عضو انجمن زیست مواد دندانی با بیان اینکه نیاز درمانی پایش نمی شود، تاکید کرد: باید در حوزه عمل هم به نیاز درمانی دندان و دهان توجه شود.

خوش زبان گفت: معاونت درمان باید پایش درمانی را به اولویت های درمانی هدایت کند.

دکتر محمد خلخالی مدیرکل درمان(Treatment) غیر مستقیم سازمان تامین اجتماعی، گفت: دغدغه ماست که بتوانیم پوشش بیمه ای بیشتری به شهروندان در حوزه دندان و دهان بدهیم.

وی با اشاره به خدمات سازمان تامین اجتماعی در حوزه بهداشت دندان، افزود: خدمات ارائه شده سازمان در حوزه دندان به دو صورت درمان مستقیم در مراکز ملکی و درمان غیرمستقیم به صورت خرید خدمتی است.

مدیرکل درمان غیر مستقیم سازمان تامین اجتماعی، گفت: ویزیت، کشیدن دندان، پرکردن یک سطحی، دو سطحی و سه سطحی در مراکز ملکی انجام می شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: