کد خبر: ۲۰۷۶۳۴
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۰ - ۱۵ شهريور ۱۳۹۷ - 2018September 06
باید خدمات درمانی را ارتقا دهیم و اگر این خدمات خوب دولت تا چند سال آینده ادامه پیدا کند، اتفاقات خوبی صورت می‌گیرد
شفا آنلاین>سلامت>وزیر بهداشت گفت: باید خدمات درمانی را ارتقا دهیم و اگر این خدمات خوب دولت تا چند سال آینده ادامه پیدا کند، اتفاقات خوبی صورت می‌گیرد.

به گزارش شفا آنلاین: دکتر سید حسن هاشمی، امروز(۱۵ شهریور)، با اشاره به تجهیز اورژانس‌های کشور، اظهار کرد: این گونه خدمات پزشکی<medical services> مایه خوشحالی است و شهرستان‌هایی که در حاشیه کشور هستند و هزاران کیلومتر با مرکز فاصله دارند، شیک‌ترین اورژانس‌ها در این شهرها طراحی شده است.

وی با بیان اینکه به روزترین تجهیزات روز دنیا در این اورژانس‌ها قرار دارد، افزود: باید خدمات درمانی را ارتقا دهیم و اگر این خدمات خوب دولت تا چند سال آینده ادامه پیدا کند، اتفاقات خوبی صورت می‌گیرد.

وزیر بهداشت تصریح کرد: بسیاری از اورژانس‌هایی که در کشور از قبل ساخته شده بود و فرسوده بودند، بهسازی شدند.

هاشمی با اشاره به اینکه امیدواریم این مسیر وزارت بهداشت در کشور ادامه یابد، اظهار کرد: علی رغم تمام مشکلاتی که در کشور وجود دارد، اما دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در سطح ملی خوب و از نظر دانشگاهی عالی عمل کرده است.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین آزمون‌ها ورود به حوزه‌های تخصصی است که دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در حوزه تخصصی دستیاری رتبه دوم را دارد و در حوزه پژوهشی ممتاز است.

هاشمی اظهار کرد: در دولت تدبیر و امید تخت‌های بیمارستانی با کیفیت خوب و تجهیزات عالی در بسیاری از شهرها اضافه شده و ما ۳۰ درصد ظرفیت نیروهای بومی را به خراسان جنوبی اختصاص دادیم تا این نیروها در رشته‌های مختلف، تخصص و فوق تخصص کسب کنند و در همین استان خدمت کنند و نیازی به اعزام فوق تخصص به استان نباشد.

وی با بیان اینکه تاکنون ۱۲۰ اورژانس در کشور نوسازی، بازسازی و تجهیز شده‌اند، یادآور شد: کارنامه دانشگاه علوم پزشکی بیرجند عالی است و کارنامه وزارت بهداشت نیز خوب است که البته با سطح مطلوب فاصله دارد که علت عمده آن نیز عقب افتادگی مزمن بوده که در استان مرزی خراسان جنوبی وجود دارد.

وی همچنین در آیین بهره برداری از پروژه‌های بهداشتی، درمانی و سلامت خراسان جنوبی اظهار کرد: امروز یکی از مهم ترین مشکلات در کشور بحث سیاست خارجی و سیاست داخلی است. این مسائل به مسئولان برمی‌گردد و بسیاری از مشکلات از خود ما است لذا سیاست خارجی و داخلی، وضعیت فرهنگی و مدیریت کشور بستگی به این موضوع دارد.

وزیر بهداشت افزود: برخی نقدهایی به مدیریت کشور و مسائل داخلی دارند، اما انقلاب برای آن هزینه‌های بسیاری متحمل شده و برخی به دلیل خودخواهی و خودبینی، مسائل و منافع ملی و مردم را قربانی<the victim> می‌کنند.

هاشمی تصریح کرد: کارهای خوبی در کشور انجام شده اما دشمنان انقلاب و حسودان نمی‌خواهند کام مردم به این اقدامات شیرین شود و همواره برای القای ناکارآمدی نظام تلاش می‌کنند.

وی ادامه داد: اقدامات خوبی در طول ۴۰ سال از انقلاب اسلامی انجام شده که قابل قیاس با قبل از آن نیست و باید قدر نعمت‌های الهی را بدانیم.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: امروز افتتاح چند پروژه در قاین و فردوس افتخارآمیز است و در ادامه نیز اورژانس شهرستان‌های نهبندان و طبس بهسازی و نوسازی می‌شود.

هاشمی با بیان اینکه اکنون در جنگ اقتصادی قرار داریم، اظهار کرد: شرورترین افرادی که در مقابل ما قرار داشتند در کاخ سفید هستند و برای از هم پاشیدن نظام اسلامی برنامه‌ریزی کردند.

وی با بیان اینکه تنها راه نجات ما همدلی، صداقت، اخلاص و دشمن شناسی است، گفت: باید وضعیت امروز کشور را باور و توقعات را کنترل کرده و به شایعات توجه نکنیم.

هاشمی در جمع مردم سرایان نیز گفت: امیدوارم خدماتی که دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با همت شبکه بهداشت سرایان انجام داده مورد رضایت مردم قرار گرفته باشد.

وی گفت: علی رغم اینکه دولت با مشکلاتی زیاد مواجه است و روز به روز به این مشکلات افزوده می‌شود، امیدواریم بتوانیم وعده‌ها را عملی کنیم.

وزیر بهداشت با اشاره به کمبود پزشکان متخصص، افزود: بعد از اتمام دوره‌های تخصص پزشکان متخصص و بعد از وقفه حدود سه ماهه، دوباره پزشکان متخصص به برخی شهرها اعزام می‌شوند.

هاشمی با بیان اینکه دوره بعدی پزشکان متخصص از مهرماه جاری آغاز می‌شود، تصریح کرد: خوشبختانه مردم در این منطقه توجه بسیاری به بهداشت و سلامتی خود دارند.

وی ادامه داد: مشکل پزشک متخصص در برخی از شهرهای خراسان جنوبی وجود دارد که امیدواریم پزشکان متخصص در برخی شهرها مانند سرایان نگه داشته شوند.

وزیر بهداشت با بیان اینکه وزارت بهداشت برای ارتقای بیمارستان سرایان کمک خواهد کرد، خاطرنشان کرد: امیدواریم دولت بتواند به وعده‌هایی که داده عمل کند و مسیر شهدا، جانبازان و ایثارگران ادامه دهد.ایسنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: