کد خبر: ۲۰۷۶۲۴
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۳ - ۱۵ شهريور ۱۳۹۷ - 2018September 06
تحقیقات نشان داده غذاهای کربوهیدراتی شامل انواع کیک، آبنبات، کلوچه، نوشیدنی‌های شیرین، مواد نشاسته دار مثل چیبس و برشتوت، از علل اصلی باقی ماندن مواد کربوهیدراتی بر روی دندان و پوسیدگی آنها است
شفا آنلاین>سلامت>داشتن دندان‌های محکم و سالم بخشی مهم از سلامت بدن است که با رعایت نکات تغذیه و رفتار‌های بهداشتی صحیح محقق می‌شود.

به گزارش شفا آنلاین:تحقیقات نشان داده غذاهای کربوهیدراتی شامل انواع کیک، آبنبات، کلوچه، نوشیدنی‌های شیرین، مواد نشاسته دار مثل چیبس و برشتوت، از علل اصلی باقی ماندن مواد کربوهیدراتی بر روی دندان و پوسیدگی<Decay> آنها است.

در فاصله بین وعده‌های غذایی، بزاق دهان، خرده‌های غذایی را از دندان‌ها پاک کرده و در نتیجه مانع فعالیت باکتری‌ها می‌شود، از این رو مصرف مکرر میان وعده‌ها بدون فاصله زمانی مناسب و مسواک نکردن، غذای مورد نیاز باکتری‌های مولد پوسیدگی را فراهم کرده و در نتیجه با ایجاد پلاک‌های دندانی، روند پوسیدگی دندان را تسریع می‌کند.

بهترین راه برای جلوگیری از پوسیدگی دندان ها استفاده روزانه از خمیر دندان های فلوراید دار در هنگام مسواک زدن است. حداقل یک بار در روز از نخ دندان استفاده کنید تا ذرات غذایی را از بین دندان‌ها و لثه‌ها پاک کند.yjc


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: