کد خبر: ۲۰۷۶۱۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۶ - ۱۵ شهريور ۱۳۹۷ - 2018September 06
اجرای یک برنامه ورزشی به عوامل مختلفی بستگی دارد که یکی از آنها سطح توان اولیه بیمار است. در صورتی که فرد دارای توان به نسبت کم و ضعیفی است، برنامه زیر مفید است.
شفا آنلاین>سلامت>از جمله ورزش‌های مفید هوازی در کاهش فشار‌خون عبارت‌اند از: بسکتبال، تنیس، پیاده‌روی، دویدن آرام، دوچرخه‌سواری و شنا. نمونه‌ای از برنامه ورزشی هوازی: اجرای یک برنامه ورزشی به عوامل مختلفی بستگی دارد که یکی از آنها سطح توان اولیه بیمار<Patient> است. در صورتی که فرد دارای توان به نسبت کم و ضعیفی است، برنامه زیر مفید است.

به گزارش شفا آنلاین:افرادی که دارای توان بیشتری هستند، می‌توانند مدت و شدت فعالیت را متناسب با توان خود افزایش دهند. همچنین برنامه باید به‌ صورت هفتگی بر شدت آن افزوده شود.

نمونه از این برنامه بدین شرح است: در هفته اول یک روز در میان، سه جلسه در‌هفته، دو تا پنج دقیقه پیاده‌روی که میان دو پیاده‌روی، پنج دقیقه استراحت وجود داشته باشد.

هفته دوم، چهار جلسه، دو تا 01 دقیقه پیاده‌روی با چهار دقیقه استراحت میان آنها، هفته سوم، پنج جلسه، دو تا 51 دقیقه، با سه دقیقه استراحت میان آنها، هفته چهارم، شش جلسه ۲ تا 02 دقیقه پیاده‌روی با دو دقیقه استراحت میان آنها، هفته پنجم، ۷جلسه، 03 دقیقه پیاده‌روی بدون استراحت، هفته ششم، هفت جلسه، 53 تا 04 دقیقه پیاده‌روی بدون استراحت باشد و برنامه هفته ششم را هر هفته اجرا کند.

 
نکته‌اساسی که فرد بیمار باید مد‌نظر داشته باشد این است که فشار بیش از حد به خود وارد نکند و تا حصول نتیجه صبر و پشتکاری از خود نشان دهد و همچنین تحت نظر پزشک متخصص باشد، دارو‌های خود را مصرف کند و در‌صورت هرگونه اختلال در سیستم‌های بدنی خود و احساس درد در قفسه سینه تمرینات ورزشی خود را قطع کند.


     نکات مهم

   ‌‌به منظور كاهش آسیب‌های ورزشی احتمالی، برنامه ورزشی خود را به آرامی شروع كنيد.

   ‌‌قبل از شروع ورزش  به مدت 51 دقيقه خود را با انجام حركت‌های کششی گرم كنيد.

   ‌‌طی ورزش به خود فشار زيادی وارد نكنيد و بيش از توان بدنتان فعاليت نداشته باشيد.

   ‌‌بعد از انجام ورزش، طی پنج دقيقه با پياده‌روی آرام عمل سرد كردن را انجام دهيد.

   ‌اگر فشارسنج در منزل داريد قبل از شروع هر جلسه تمرين، فشارخون خود را کنترل كنيد و اگر سطح آن بالا بود، از پرداختن به ورزش بپرهيزيد.اصفهان زیبا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: