کد خبر: ۲۰۷۵۵۰
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۰ - ۱۵ شهريور ۱۳۹۷ - 2018September 06
پوست تخم مرغ سرشار از مواد معدنی مختلف همچون کلسیم است. حدود ۹۰% پوسته از کلسیم ساخته شده است و حدودا ۶% منیزیوم، ۱% فسفر، سدیم، پتاسیم از سایر عناصر مهم تشکیل دهنده آن می باشند. همچنین مقادیری از روی (زینک)، آهن، سیلیس، مولیبدن و … در ساختار پوسته وجود دارند
شفا آنلاین>سلامت>اگر شما هم از فواید و کاربردهای پوست تخم مرغ مطلع نیستید، توصیه می کنیم این مطلب را دنبال کنید.

به گزارش شفا آنلاین: پوست تخم مرغ سرشار از مواد معدنی مختلف همچون کلسیم است. حدود ۹۰% پوسته از کلسیم ساخته شده است و حدودا ۶% منیزیوم، ۱% فسفر، سدیم، پتاسیم از سایر عناصر مهم تشکیل دهنده آن می باشند. همچنین مقادیری از روی (زینک)، آهن، سیلیس، مولیبدن و … در ساختار پوسته وجود دارند. در واقع پوست تخم مرغ <Eggshell>منبع بسیار خوبی برای کلسیم، منیزیوم، پتاسیم و فسفر است و تنها نکته ی منفی، وجود مقدار زیاد سدیم در آن می باشد. در این مطلب قصد داریم شما را با خواص و کاربردهای پوست تخم مرغ آشنا کنیم.

پوست تخم مرغ برای زیبایی
می‌توانید پوست تخم مرغ را خرد کرده به قطعات ریز تقسیم کنید و به همراه یک سفیده تخم مرغ مخلوط کنید و از آن به عنوان یک ماسک لایه بردار و جوان کننده پوست استفاده کنید.
پوست تخم مرغ به دلیل دارا بودن مواد مغذی از جمله کلسیم می‌تواند باعث ترمیم سلول‌های پوستی، درمان آکنه و کمک به کلاژن سازی صورت شود.

اگر پوست کناره ناخن‌های دست شما دچار خراش و آسیب شده یا دچار التهاب و تورم است، می‌توانید از پوست تخم مرغ برای برطرف کردن این مشکل استفاده کنید. برای این کار قسمتی از پوست تخم مرغ را با سفیده تخم مرغ مخلوط و موضع آسیب دیده را به آن آغشته کنید، با انجام این کار پس از دو الی سه روز پوست اطراف ناخن نرم و لطیف شده، لایه‌های شاخی التهابی اطراف آن به آسانی با ابزار مانیکور جدا می‌شود.
رفع اسپاسم عضلانی با پوست تخم مرغ
از مخلوطپوست تخم مرغ و سرکه سیب همچنین می‌توانید به عنوان یک پماد ضدالتهابی برای درمان اسپاسم عضلات خود استفاده کنید.
برای این کار مقدار دو یا سه عدد پوست تخم مرغ کامل را خرد کرده به همراه مقداری سرکه سیب در یک شیشه قرار دهید، منتظر بمانید تا تخم مرغ به طور کامل در سرکه حل شود که حدود 2 روز طول می‌کشد، سپس از این پماد خانگی بر روی موضع آسیب دیده استفاده کنید.
با آغشته کردن عضله آسیب دیده به این پماد و ماساژ با حرکات دورانی التهاب به سرعت از بین می‌رود.
همراه با قهوه به عنوان نوشیدنی
از پوست تخم مرغ همچنین می‌توانید به عنوان یک پودر کمکی برای کاهش اثر اسیدی نوشیدن قهوه به ویژه به همراه صبحانه استفاده کنید.
مقداری پوست تخم مرغ شسته و خشک شده را پودر کنید و به همراه شکر و شیر به نوشیدنی قهوه خود اضافه کنید تا از طعم جالب و استثنایی این نوشیدنی خوشمزه لذت ببرید.
کاربردهای پوست تخم مرغ در خانه داری
 اگر پوست تخم مرغ را بکوبیم، پودری جالب و غیرسمی به دست می‌آید که از آن می‌توان در موارد مختلف استفاده کرد.
یکی از این موارد، به کارگیری به عنوان ماده شوینده قوی برای شستن ظروف و لوازمی است که به سختی پاک می‌شوند. این پودر به همراه آب و صابون همچنین برای شستن ظروف پاکیزه‌تر نیز مفید است.

استفاده از پوست تخم مرغ به عنوان کود برای گیاهان است. پوست تخم مرغ سرشار از کلسیم و دیگر عناصر مفید برای رشد گیاهان است، ابتدا پوست تخم مرغ را به بخش‌های کوچک تقسیم کنید، سپس آن را بر روی خاک پهن کنید و سپس آن را کمی جابجا کنید، این کار را هر دو هفته یک بار انجام دهید.
استفاده از پوست تخم مرغ برای مبارزه با حشرات. پوست تخم مرغ را جدا کنید و سپس آن را در اطراف سبزیجات و گل‌ها قرار دهید در این صورت کرم‌ها و حشرات از گیاهان دور می‌شوند. استفاده از یک لایه از پوست تخم مرغ خیس خورده با آب برای آبیاری گل‌های خانگی بسیار مفید است.

قرار دادن پوست تخم مرغ در داخل ماشین لباسشویی به عنوان سفید کننده لباس. برای این که لباس‌های سفید روشن‌تر و براق‌تر شوند، مقداری از پوسته تخم مرغ را در داخل کیسه پارچه‌ای در داخل ماشین لباسشویی بیاندازید، خواهید دید که این پودر تاثیر زیادی در سفید و براق شدن لباس‌ها دارد. فرتاک نیوز
 

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: