کد خبر: ۲۰۷۵۲۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۰ - ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - 2018September 05
آنچه که در حال حاضر گریبانگیر بیمارستانهای دولتی و خصوصی است، بیمارانی است که بضاعت مالی مناسبی ندارند و پس از ترخیص، مراکز درمانی برای دریافت هزینه ها با مشکل مواجه می شوند
شفاآنلاین>سلامت> مدیر حقوقی سازمان نظام پزشکی تهران بزرگ از رشد ۱۲ درصدی پرونده‌های انتظامی نظام پزشکی در سال ۹۶ نسبت به سال ۹۵ خبر داد.

به گزارش شفاآنلاین، میرحامد خانی صبح امروز در همایش مدیران حقوقی و وکلای بیمارستانهای استان تهران گفت: آنچه که در حال حاضر گریبانگیر بیمارستانهای دولتی و خصوصی است، بیمارانی است که بضاعت مالی مناسبی ندارند و پس از ترخیص، مراکز درمانی برای دریافت هزینه ها با مشکل مواجه می شوند.

وی با عنوان این مطلب که ضمانت اجرایی مناسب در بخش خصوصی برای دریافت هزینه های بیماران(patients) بی بضاعت وجود ندارد، افزود: متأسفانه در صورت فوت بیمار، مطالبات بیمارستانها باقی می ماند.

خانی در ادامه با اشاره به پرونده های شکایت از پزشکان گفت: در سال ۹۶، ۵۵۹۲ پرونده در هیئت های انتظامی ۲۰۸ شهر دارای دادسرای انتظامی نظام پزشکی ثبت شده است که نسبت به سال ۹۵ رشد ۱۲ درصدی نشان می دهد.

مدیر حقوقی سازمان نظام پزشکی تهران بزرگ با عنوان این مطلب که بیش از ۵۰ درصد این پرونده ها منجر به صدور برائت گردیده است، ادامه داد: برای ۴۲ درصد این پرونده ها کیفرخواست صادر شده که عموماً شامل پزشکان عمومی و دندانپزشکان عمومی، متخصصین(specialists) زنان و زایمان و جراحان ارتوپد و جراحان عمومی بوده است.

وی با اعلام اینکه ۵۳ درصد شکایت های ثبت شده در نظام پزشکی مربوط به بیمارستان های دولتی و ۲۹ درصد مربوط به بیمارستان های خصوصی بوده است، یادآور شد: سایر شکایتها شامل سایر مراکز درمانی و دی کلینیک ها بوده است.

به گفته مدیر حقوقی سازمان نظام پزشکی تهران بزرگ آمارهای جهانی نشان می دهد که در هنگام اقدامات درمانی ۳ درصد منجر به طرح شکایت می شود.

وی افزود: در کشور ما در سال گذشته ۹۰۰ هزار مراجع سرپایی به مراکز درمانی داشتیم که مجموع شکایت ها قریب به ۱۵ هزار مورد بوده که تنها ۶ هزارم درصد می‌شود و در بستری این میزان از شکایت فقط ۱۲ صدم درصد بوده است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: