کد خبر: ۲۰۷۴۶۷
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۰ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۷ - 2018September 04
در وعده نهار و شام، ابتدا سالاد مصرف شود و به جای سس های صنعتی برای سالاد از روغن زیتون، سرکه، آبلیمو و یا آبغوره استفاده کنیم، یادآور شد: نوشیدن آب ولرم رو به سرد در وعده صبح قبل از مصرف صبحانه، از دیگر راه های درمان یبوست است.
شفا آنلاین>سلامت> دفع سخت و طولانی، احساس دفع ناکافی، کند یا کم تر از سه بار در هفته، «یبوست» نام دارد.

به گزارش شفا آنلاین: کارشناس تغذیه دانشکده تغذیه و علوم غذایی شیراز با تاکید بر این موضوع که باید بر اساس علت یبوست، روش درمان مشخص و رژیم غذایی این افراد اصلاح شود، گفت: در مراحل نخست، کاربردی ترین روش های درمان این عارضه گوارشی، اصلاح رژیم غذایی و انجام تمرین های ورزشی مناسب است.

«عاطفه کهنسال» یکی از بهترین راه های درمان یبوست را مصرف غذاهای با فیبر زیاد عنوان کرد و افزود: بهترین منابع فیبر غلات مانند جو، گندم و سبوس گندم؛ حبوبات مانند نخود، لوبیا، عدس، لپه و باقلا؛ سبزی هایی مانند گل کلم، هویج و نخود سبز؛ استفاده از میوه های تازه به ویژه خوردن سیب با پوست، گلابی؛ میوه های خشک مانند کشمش و برگه زردآلو و همچنین استفاده از مغز های گردو، فندق و بادام است.

این کارشناس تغذیه با این توصیه که در وعده نهار و شام، ابتدا سالاد مصرف شود و به جای سس های صنعتی برای سالاد از روغن زیتون، سرکه، آبلیمو و یا آبغوره استفاده کنیم، یادآور شد: نوشیدن آب ولرم رو به سرد در وعده صبح قبل از مصرف صبحانه، از دیگر راه های درمان یبوست است.

«کهنسال» با بیان اینکه ورزش منظم به بهبود کار روده بزرگ و رفع یبوست کمک می کند، تاکید کرد: تلاش کنید تحرک داشته باشید و در هوای آزاد نفس بکشید؛ هنگام کار هر از پانزده دقیقه بلند شوید و کمی راه بروید، زیرا نشستن زیاد، امکان ابتلا به یبوست را بیشتر می کند به همین دلیل بعضی از افراد بعد از سفرهای طولانی با ماشین یا هواپیما دچار یبوست می شوند.

این عضو دانشکده تغذیه و علوم غذایی، استفاده از پودر سبوس قابل اعتماد که از داروخانه ها تهیه شود به همراه آب، ماست و سالاد و یا اضافه کردن به سوپ برای درمان و پیشگیری از این عارضه را پیشنهاد داد و گفت: سبوس با فیبر بالا و اسفرزه به عنوان حجم دهنده مطلوب برای کسانی که به دلیل رژیم غذایی کاهش وزن،<Weight Loss> مقدار غذای خود را کم می کنند، مفید است اما باید با دست کم دو لیوان آب یا مایعات دیگر مصرف شود. پرتال خبری دانشگاه علوم پزشکی شیراز

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: