کد خبر: ۲۰۷۳۶۷
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۵ - ۱۲ شهريور ۱۳۹۷ - 2018September 03
هم‌اکنون وزارت بهداشت داروهای خارجی که مشابه ایرانی آنها در کشور وجود دارد را از لیست دارویی حذف کرده و لذا باید در این زمینه پزشکان همکاری بیشتری داشته و داروهایی که مشابه ایرانی دارند را تجویز نکنند
شفاآنلاین>سلامت>رئیس جمعیت هلال احمر در بازدید از داروخانه مرکزی هلال احمر، گفت: پزشکان داروهایی که مشابه ایرانی دارند را تجویز نکنند.

به گزارش شفا آنلاین: دکتر علی‌اصغر پیوندی در بازدید از داروخانه تک‌نسخه‌ای جمعیت هلال‌احمر پای صحبت‌های مراجعه‌کنندگان به این داروخانه<pharmacy> نشست و برای رفع برخی مسائل مطرح از سوی انها قول مساعد داد.

وی درباره تقاضای مراجعه‌کنندگان برای رعایت هرچه بیشتر نظم در داروخانه تک‌نسخه‌ای هلال‌احمر، گفت: مقرر شده است تا با تغییرات در ساختمان داروخانه، دو میز پاسخگویی به بیماران به نام «از من بپرس» در جلوی درب ورودی مستقر شود و بیماران ابتدا با ارائه نسخه خود به متصدی این باجه‌ها از موجود بودن داروی خود مطلع شده و در صورت وجود دارو به میز خدمت مربوطه ارجاع داده شده و از راهنمایی‌های لازم برای دریافت داروی خود بهره‌مند شوند.

رئیس جمعیت هلال‌احمر همچنین در پاسخ به نبود برخی داروهای بیماران مراجعه‌کننده، توضیح داد:  هم‌اکنون وزارت بهداشت داروهای خارجی که مشابه ایرانی آنها در کشور وجود دارد را از لیست دارویی حذف کرده و لذا باید در این زمینه پزشکان همکاری بیشتری داشته و داروهایی که مشابه ایرانی دارند را تجویز نکنند.

وی با اشاره به اینکه بخشی از مشکلات بیماران مراجعه‌کننده به داروخانه؛ بیمه ای است، اظهار کرد: رفع این بخش از مشکلات حقیقتا از مسئولیت هلال‌احمر خارج است، اما در این زمینه با همکاران خود در بیمه مذاکره کرده و مکاتبه می‌کنیم تا شرایط مناسب‌تری فراهم و بخشی از مشکلات مردم برطرف شود.

پیوندی گفت: برخی مشکلات که مربوط به هلال‌احمر است از جمله نداشتن نظم مورد نظر هموطنان یا اطلاع‌رسانی نه چندان مناسب را به سرعت پیگیری و رفع خواهیم کرد.مهر
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: