کد خبر: ۲۰۶۶۴۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۰ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۷ - 2018August 26
خوشحالم که این شرکت موفق شد دستگاهی را برای اولین بار در کشور تولید و به بازار عرضه کند. این دستگاه برای آنالیز سموم و ترکیباتی که در حوزه دارویی مورد استفاده است، مصرف می‌شود. در عین حال خوشحالم که شرکت‌های دانش بنیان حوزه سلامت به بیش از سه برابر افزایش یافتند و ۵۰ شرکت هم از مجموعه ۱۰۰۰ شرکت محصولات‌شان را به خارج از مرزها صادر می‌کنند
شفا آنلاین>سلامت>وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه حمایت از تولید داخل مشروط به ارتقای کیفیت و منوط به توجه به بازارهای جهانی و منطقه‌ای است، گفت: البته در صورتی به تولید کنندگان در حوزه سلامت اجازه صادرات می‌دهیم که در داخل کمبود یا مشکلی در زمینه آن کالا نداشته باشیم. بنابراین حتما به صورت گزینشی اجازه صادرات می‌دهیم.

به گزارش شفا آنلاین:دکتر سید حسن هاشمی در مراسم رونمایی از دستگاه HPLC ضمن تبریک به شرکت تولید کننده این دستگاه، گفت: خوشحالم که این شرکت موفق شد دستگاهی را برای اولین بار در کشور تولید و به بازار عرضه کند. این دستگاه برای آنالیز سموم و ترکیباتی که در حوزه دارویی مورد استفاده است، مصرف می‌شود. در عین حال خوشحالم که شرکت‌های دانش بنیان حوزه سلامت به بیش از سه برابر افزایش یافتند و ۵۰ شرکت هم از مجموعه ۱۰۰۰ شرکت محصولات‌شان را به خارج از مرزها صادر می‌کنند.

هاشمی با بیان اینکه مهم‌ترین وظیفه ما در تولید علم، خلق ثروت است و خوشحالم از اینکه در دولت یازدهم و دوازدهم میزان صادرات به بیش از ۲.۵ برابر افزایش یافت، گفت: در حال حاضر هم اداره کل تجهیزات پزشکی ما ۱۰ برابر شدن صادرات در این حوزه را هدفگذاری کرده است. 

امیدوارم بتوانیم در کنار همه اقداماتی که انجام می‌شود از محصولات تولید داخل حمایت کنیم و نگاه صادراتی هم داشته باشیم؛  چرا که شرط اصلی حمایت از تولید داخل یعنی توجه به کیفیت در صادرات وجود دارد. گاهی اوقات بحث حمایت از تولید داخل و کیفیت مناسب در کنار یکدیگر مورد توجه قرار نمی‌گیرند. یعنی از حمایت از تولید داخل صحبت می‌کنیم، اما به این فرمایش مقام معظم رهبری که می‌گویند حمایت از تولید داخل مشروط به ارتقای کیفیت و منوط به توجه به بازارهای جهانی و منطقه‌ای است، توجه نمی‌شود.

وی تاکید کرد: بنابراین باید جنسی را در کشور تولید کنیم که هیچ کمبودی از نظر کیفیت نسبت به مشابه خارجی‌اش نداشته باشد و حتی بهتر از مشابه خارجی‌اش باشد و بتواند با نوع خارجی رقابت کند. امیدوارم به ویژه در شرایط جدید که از افزایش قیمت ارز راضی نیستیم، اما در قبال ضرر هنگفتی که اتفاق افتاده بتوانیم صادرات‌مان را توسعه دهیم؛  اگرچه صادر کنندگان از این موضوع استقبال می‌کنند،  هر چند که مطلوب کسانی که در بازار داخل فعالیت می‌کنند نیست. حداقل می‌توان در این شرایط اقداماتی انجام داد که صادر کنندگان از آن استفاده کنند و وزارت بهداشت هم از این اقدام حمایت می‌کند.
از ما انتظار دارند که در جایی که خودمان دچار کمبود هستیم، اجازه صادرات ندهیم. بنابراین حتما به صورت گزینشی اجازه صادرات می‌دهیم و در جایی که بازار داخلی اشباع شده است، اجازه صادرات را خواهیم داد. بنابراین اجازه می‌دهیم محصولاتی که در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی<Medical Equipment> به اندازه نیاز کشور وجود دارند، مازادشان به خارج از کشور صادر شود.

وی ضمن تبریک مجدد برای تولید این دستگاه گفت:‌ امیدوارم همه همکاران در این حوزه بتوانند با نوآوری، تلاش و صبوری در رسیدن به اقتصاد مقاومتی و تقویت بنیه‌های اقتصادی کشور کمک کند.

 در ادامه این مراسم دکتر ملک زاده - معاون فناوری وزیر بهداشت گفت: خوشبختانه علاوه بر اینکه توانسته‌ایم در تولید کمی و کیفی علم در منطقه و بین همه کشورهای اسلامی رتبه اول را کسب کنیم در ارزشیابی‌های بین‌المللی هم رتبه پانزدهم را در بین کشورهای تولید کننده علم به خود اختصاص داده‌ایم و محصولاتی را تولید کرده‌ایم که حاصل تحقیقات است.

وی با اشاره به تولید داخلی دستگاه HPLC گفت: این محصول از پرمصرف‌ترین محصولاتی است که هر ساله ۴۰ تا ۵۰ موردش را از خارج وارد می‌کردیم، اما امروز توانسته‌ایم آن را در کشور تولید کرده و وارد بازار کنیم و بعد از اینکه به دست مشتری رسید از آن رونمایی کرده‌ایم. ما زمانی می‌توانیم بگوییم که در علم پیشرفت کرده‌ایم که فناوری هم در کنارمان باشد.

ملک‌زاده با بیان اینکه بیش از ۱۰۰۰ شرکت دانش بنیان در حوزه سلامت داریم، گفت: ۵۰ مورد از این شرکت‌ها صادراتی هستند و علاوه بر نیازهای بازار داخلی، صادرات را هم انجام می‌دهند. ما باید باور کنیم که در ایران می‌توانیم تولیدات با کیفیت بالا داشته باشیم و امیدوارم در آینده شاهد تولید محصولات فناورانه بیشتر نیز باشیم.ایسنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: