کد خبر: ۲۰۷۲۰۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۰ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۷ - 2018September 02
در صورتی که درخواستی از سوی خانواده متوفی برای انجام مومیایی باشد، این اقدام در پزشکی قانونی انجام می‌گیرد
شفاآنلاین>سلامت> مدیر کل پزشکی قانونی استان تهران از مومیایی میانگین ۱۰ جسد در پایتخت به صورت ماهانه خبر داد.

به گزارش شفاآنلاین، مسعود قادی‌پاشا مدیر کل پزشکی قانونی استان تهران در ارتباط با موضوع مومیایی اجساد، اظهار داشت: در صورتی که درخواستی از سوی خانواده متوفی برای انجام مومیایی باشد، این اقدام در پزشکی(medical) قانونی انجام می‌گیرد.

وی افزود: اکثر اجسادی که مومیایی می‌شوند در واقع روندی برای ارسال به خارج بوده و در واقع برخی از اجساد که قرار است در خارج از کشور دفن شوند، جهت تابعیت از قانون حمل و نقل اجساد، مومیایی می‌شوند که اکثر اجساد مومیایی شده مربوط به کشور‌های آسیایی و اروپایی است.

مدیر کل پزشکی قانونی استان تهران با اشاره به اینکه هزینه مومیایی در کشور نسبت به کشور‌های مشابه پایین‌تر است، گفت: این مبلغ در حال حاضر حدود ۳ میلیون تومان است.

قادی‌پاشا اضافه کرد: گاهی اجساد نیز در روند طبیعی مومیایی می‌شوند، چرا که برای مومیایی شدن نیاز به خشکی جسد است و در واقع آب داخل سلول جسد که گرفته شود مومیایی رخ داده و هزاران سال می‌تواند آن جسد (dead body)باقی بماند که در مناطق گرمسیری موضوع مومیایی خودبه‌خودی زیاد است.

وی گفت: در مصر باستان نیز از نخ کتان آغشته به موم استفاده می‌کردند و آن را دور جسد پیچیده تا آب سلول‌های آن گرفته شود و جسد مومیایی آن انجام گیرد
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: