کد خبر: ۲۰۷۱۹۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۰ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۷ - 2018September 02
هنگامی که سخن از افزایش عوارض جراحی‌ها به میان می‌آید باید به دنبال راهکاری جدی بود. متأسفانه افزایش عوارض عمل‌های جراحی زیبایی یکی از معضلات پزشکی کشور است که با ورود افراد غیرمتخصص و نبود نظارت‌های کافی ایجاد شده است
شفاآنلاین>سلامت> همان طور که برخی از داروها در کنار اثر مثبت در بهبود بیماری می‌توانند عوارض جانبی هم داشته باشند عمل‌های جراحی هم ممکن است بیمار را در معرض برخی مشکلات جانبی قرار دهند.

به گزارش شفاآنلاین، اما همواره غالب بودن مزیت‌های عمل‌های جراحی به عوارض آن باعث شده افراد بی‌شماری از این روش‌های درمانی استفاده کنند. اما هنگامی که سخن از افزایش عوارض(Complications) جراحی‌ها به میان می‌آید باید به دنبال راهکاری جدی بود. متأسفانه افزایش عوارض عمل‌های جراحی زیبایی یکی از معضلات پزشکی کشور است که با ورود افراد غیرمتخصص و نبود نظارت‌های کافی ایجاد شده است.

دکترعلیرضا صابری، فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی می‌گوید: در گذشته از هر 10 بیمار، دو بیمار به دلیل عوارض ناشی از جراحی به متخصصان جراحی زیبایی و پلاستیک مراجعه می‌کردند ولی متأسفانه در حال حاضر از هر 10 مورد، 4 نفر با شکایت از عوارض عمل‌های جراحی در مطب حضور می‌یابند که در بیشتر موارد، درمان آنها به سختی یا غیرممکن خواهد بود.

این فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی با اشاره به لیپوساکشن به عنوان یکی از شایع‌ترین اعمال زیبایی ادامه می‌دهد: برای انجام لیپوساکشن روش‌های مختلفی وجود دارد اما قبل از هر چیز باید تشخیص داده شود که آیا واقعاً مراجعه‌کننده نیاز به این عمل زیبایی دارد یا خیر؟

وی تأکید می‌کند: در گام نخست فرد باید شیوه زندگی و رژیم غذایی خود را تغییر داده و تلاش کند که به وزن ایده‌آل برسد. اگر با اصلاح سبک زندگی این موضوع محقق نشد و فرد شرایط لازم را داشت، می‌توان عمل ساکشن را پیشنهاد کرد.

دکترصابری با اشاره به اینکه حجم بالای ساکشن و یا انجام نادرست آن خطر آمبولی به همراه دارد، اضافه می‌کند: گاهی پزشکان غیرحرفه‌ای در یک جلسه حجم زیادی از چربی را ساکشن می‌کنند در حالی که این موضوع می‌تواند مشکلات بسیاری برای فرد به همراه داشته باشد بخصوص اگر به برخی بیماری‌های(Diseases) زمینه‌ای همچون مشکلات قلبی و عروقی هم مبتلا باشد.

وی تأکید کرد: افرادی که عمل ساکشن انجام می‌دهند باید مدرک معتبر و مجوز لازم را از وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی داشته باشند.ایران
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: