کد خبر: ۲۰۷۱۲۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۰ - ۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - 2018September 01
تشکیل شبکه آزمایشگاهی در زمان نادرست و مکان نادرستی پیشنهاد داده شده و تاکنون چندین آیین‌نامه و بخشنامه توسط آزمایشگاه مرجع سلامت صادر شده که رویکرد توسعه‌ای داشته ولی به دلیل اینکه با شرایط زمانی اقتضا نمی‌کند هم می‌تواند آسیب به جامعه آزمایشگاهی و هم آسیب به ایده شبکه‌ای شدن را به همراه داشته باشد
شفا آنلاین>سلامت>رئیس انجمن دکترای علوم آزمایشگاهی استان البرز با انتقاد از شبکه‌ای شدن آزمایشگاه‌های کشور در شرایط کنونی، گفت: عدم توجه به این مسئله باعث آسیب به جامعه آزمایشگاهی<Laboratory community>و مردم خواهد شد.

به گزارش شفا آنلاین: دکتر افشین صفایی، در ارتباط با پیش‌نویس آیین‌نامه تأسیس آزمایشگاه‌ها و شبکه ای شدن آزمایشگاه‌ها در کشور، اظهار داشت: من با ماهیت شکل‌گیری شبکه آزمایشگاهی در شرایط عادی مشکلی ندارم و معتقدم راه عبور از مشکلات و استفاده از ظرفیت همه آزمایشگاه‌ها در شرایط عادی شکل‌گیری شبکه آزمایشگاهی است.

وی افزود: هر چند که این مسأله می‌تواند آسیب برخی از آزمایشگاه‌های کوچک را به همراه داشته باشد ولی به هر حال شبکه آزمایشگاهی مزایایی داشته که می‌تواند در اولویت مسئولان برای اجرا قرار گیرد. همچنین این موضوع در بسیاری از کشورهای توسعه یافته سالیان سال است که در حال اجرا است.

رئیس انجمن دکترای علوم آزمایشگاهی استان البرز تصریح کرد: در حال حاضر در یک شرایط شبه‌جنگی و یا به عبارتی جنگ اقتصادی به دلیل خروج آمریکا از برجام قرار داریم و در واقع شرایط کشور اکنون خاص بوده و تصمیمات خاص می‌طلبد. به طور مثال در زمان جنگ سیستم کوپنی برای نحوه تقسیم ارزاق مناسب بود ولی پس از ‌آن برچیده شد و دیگر مدنظر قرار نداشت و ضرورتی بر انجام این مسأله نیز نبود.

صفایی تأکید کرد: تشکیل شبکه آزمایشگاهی<Laboratory network> در زمان نادرست و مکان نادرستی پیشنهاد داده شده و تاکنون چندین آیین‌نامه و بخشنامه توسط آزمایشگاه مرجع سلامت صادر شده که رویکرد توسعه‌ای داشته ولی به دلیل اینکه با شرایط زمانی اقتضا نمی‌کند هم می‌تواند آسیب به جامعه آزمایشگاهی و هم آسیب به ایده شبکه‌ای شدن را به همراه داشته باشد.

وی ضمن ابراز نگرانی از آسیب به آزمایشگاه‌های کشور در صورت اجرایی شدن شبکه‌ای شدن آزمایشگاه‌ها به دلیل شرایط اقتصادی، گفت: به نظرم این مسئله باید در زمان مناسبی اجرایی شود.مهر
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: