کد خبر: ۲۰۷۱۰۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۰ - ۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - 2018September 01
اغلب این افراد در خانواده‌های کم درآمد زندگی می‌کنند که از بضاعت مالی کافی برای درمان این بیماران برخوردار نیستند، بنابراین باید توسط مسئولان مورد حمایت قرار بگیرند
شفاآنلاین>سلامت> عضو کمیسیون بهداشت مجلس، از تقدیم نامه‌ای ازسوی رئیس کمیسیون بهداشت به دکتر لاریجانی برای تاکید بر دولت برای پرداخت بدهی ۱۷۵۰ تومانی به حوزه درمان خبر داد.

به گزارش شفاآنلاین، اکبر ترکی، در مورد خروج تجهیزات درمان بیماری تالاسمی از پوشش بیمه‌ها، گفت: اغلب این افراد در خانواده‌های کم درآمد زندگی می‌کنند که از بضاعت مالی کافی برای درمان این بیماران برخوردار نیستند، بنابراین باید توسط مسئولان مورد حمایت قرار بگیرند.

قراری بر خروج دارو و تجهیزات(Equipment) درمان تالاسمی ها از پوشش بیمه‌ها وجود ندارد

نماینده مردم فریدونشهر و چادگان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: تاکنون قراری بر خروج دارو و تجهیزات مورد نیاز درمان تالاسمی‌ها از پوشش بیمه‌ها نبوده و تنها این امکان وجود دارد که روند درمان آنها نیز تحت تاثیر وضعیت کنونی بازار دارو و تجهیزات پزشکی قرار گرفته باشد.

وی تاکید کرد: نظر کمیسیون بهداشت و وزارت بهداشت بر این است که باید بیماران خاص حمایت شوند و اگر تعللی در این مورد وجود داشته که این بیماران را با مشکل مواجه کرده است، باید مرتفع گردد.

ترکی یادآورشد: ما هم در برنامه ششم توسعه و هم در قانون بودجه 97 اعتباراتی را برای حمایت از بیماران خاص تصویب کردیم که حتی نازایی و بیماری پروانه‌ای هم به این لیست اضافه شده و قرار شد آنها تحت پوشش بیمه‌ها قرار بگیرند و اگر تخلفی از این مورد وجود داشته باشد از طریق کمیسیون بهداشت پیگیری خواهیم کرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، در ارائه راهکار برای تداوم حمایت از بیماران خاص بیان کرد: ما در نشستی که با آقای دکتر لاریجانی و وزیر بهداشت داشتیم، تمهیداتی اندیشیده شد تا بتوان ازطریق صندوق توسعه ملی و افزایش سهم حوزه درمان از مالیات بر ارزش افزوده، نیاز حوزه دارو و تجهیزات پزشکی را رفع کرد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: رئیس کمیسیون بهداشت مجلس نامه‌ای را تدوین کرده و به رئیس مجلس شورای اسلامی تقدیم کرد که در کنار پیش بینی این منابع مالی اقدامی در جهت پرداخت بدهی یک هزار میلیارد و هفتصد و پنجاه تومانی دولت به حوزه درمان (Treatment)در قالب اوراق صورت بگیرد
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: