کد خبر: ۲۰۶۸۹۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۰ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۷ - 2018August 29
انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی ایران در نامه ای به مسئولان اعلام کرد
فعالیت سازمان ها و انجمن های خیریه در ارائه خدمات به بیماران دیالیزی بی تردید بار سنگینی از دوش دولت در این بخش برداشته است، اما متاسفانه با وجود افزایش نرخ مواد مصرفی دیالیز و سایر ملزومات و هزینه های پرسنلی در سال های اخیر همچنان تعرفه این مراکز با k19 محاسبه می شود

شفاآنلاین>سلامت> مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی ایران در نامه ای به مسئولان کشور نسبت به خطر ورشکستگی مراکز دیالیز خیریه کشور ابراز نگرانی کرد.


 داریوش آرمان در نامه های جداگانه به دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، دکتر محمد باقر نوبخت رئیس سازمان برنامه  و بودجه، دکتر شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی و دکتر علی نوبخت عضو کمیسیون بهداشت و درمان(Treatment) مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه حدود 10 درصد مراکز دیالیز کشور توسط نهادهای خیریه اداره می شوند، نوشته است: فعالیت سازمان ها و انجمن های خیریه در ارائه خدمات به بیماران دیالیزی بی تردید بار سنگینی از دوش دولت در این بخش برداشته است، اما متاسفانه با وجود افزایش نرخ مواد مصرفی دیالیز و سایر ملزومات و هزینه های پرسنلی در سال های اخیر همچنان تعرفه این مراکز با k19 محاسبه می شود.

در بخش دیگری از این نامه ها آمده است: بی تردید ادامه این روند باعث خواهد شد که ده ها بخش دیالیز در سراسر کشور با خطر ورشکستگی یا تعطیلی روبرو باشند. این درحالی است که مراکز درمانی یادشده حدود 1000 میلیارد تومان از سازمان های بیمه گر طلبکار هستند.

آرمان در نامه خود از این مسئولان خواسته است برای جلوگیری از بروز بحران در ارائه خدمات به بیماران(patients) دیالیزی چاره اندیشی کنند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: