کد خبر: ۲۰۶۸۶۷
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۴ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - 2018August 28
یکی از دلایل عرق زیاد، کمبود منیزیم بدن است. منیزیم فعالیت غدد عرقی را کنترل می‌کند و از عرق کردن بیش از حد جلوگیری می‌کند
شفا آنلاین>سلامت>یکی از موثرترین درمان‌ها برای این رفع مشکل سرکه سیب است. این ماده حاوی مواد طبیعی منقبض کننده است که موجب تنگ شدن منافذ و کاهش ترشح عرق می‌شوند. همچنین، سرکه سیب، موجب افزایش سوخت و ساز بدن می‌شود و با چاقی، که یکی از دلایل بروز این مشکل در بدن است، مبارزه می‌کند.

به گزارش شفا آنلاین:در اینجا ۱۰ عدد از بهترین درمان‌ها برای رفع این مشکل را به شما معرفی می‌کنیم.

۱- سرکه سیب
یکی از موثرترین درمان‌ها برای این رفع مشکل سرکه سیب است. این ماده حاوی مواد طبیعی منقبض کننده است که موجب تنگ شدن منافذ و کاهش ترشح عرق می‌شوند. همچنین، سرکه سیب، موجب افزایش سوخت و ساز بدن می‌شود و با چاقی، که یکی از دلایل بروز این مشکل در بدن است، مبارزه می‌کند.

ناحیه ای از بدن‌تان که زیاد عرق می‌کند را با آب ولرم بشویید، سپس با استفاده از پنبه، مقداری سرکه سیب به این ناحیه بمالید. اجازه دهید سرکه تمام شب بر روی بدن‌تان بماند. صبح روز بعد دوش بگیرید و به دست‌تان مقداری پودر بچه بزنید. اگر پوست‌تان حساس است، نصف سرکه و نصف آب مخلوط کنید.

مقداری مساوی سرکه و گلاب را با هم مخلوط کنید و روزی ۲ تا ۳ بار از این مخلوط به ناحیه‌ای که زیاد عرق می‌کند بمالید.

۲- نشاسته ذرت
این ماده مانند یک ضد عرق طبیعی عمل می‌کند، رطوبت را جذب می‌کند و هرگونه بوی بدی را خنثی می‌کند.

مقدار مساوی نشاسته ذرت و جوش شیرین را با هم مخلوط کنید.
عرق اضافی دست یا پای تان را با دستمالی پاک کنید.
مقداری از مخلوط پودری که آماده کردید را بر روی این ناحیه بپاشید
هر چقدر که لازم بود از این درمان استفاده کنید

۳- آب لیمو
لیمو مانند یک دئودورانت طبیعی عمل می‌کند. این ماده طبیعی با باکتری‌ها مبارزه می‌کند و باعث می‌شود همیشه بویی خوب و تازه داشته باشید.

آب یک لیمو را روی یک قاشق چایخوری جوش شیرین بریزید تا خمیری صاف به دست آید. این خمیر را بر روی ناحیه‌ای که زیاد عرق می‌کند بمالید. ۱۰ دقیقه صبر کنید و سپس آن را بشویید. از این درمان ۱ بار در روز استفاده کنید.

۴- عنبر سائل
مواد منقض کننده و ضد عرقی که در این گیاه موجود است، عرق بیش از حد بدن شما را کنترل می‌کنند و تانیک اسید موجود در این گیاه منافذ را می‌بندد.

یک تکه پنبه را به عصاره گیاه عنبر سائل آغشته کنید و آن را به ناحیه‌ای که زیاد عرق می‌کند بمالید. از این درمان ۲ تا ۳ بار در روز استفاده کنید.
بیش از چند هفته از این درمان استفاده نکنید، چرا که موجب بروز خشکی بیش از حد در پوست‌تان می‌شود.

۵- گوجه فرنگی
گوجه فرنگی حاوی مواد خنک کننده و منقبض کننده است و همین علت به کاهش عرق بدن کمک می‌کند.

یک برش از گوجه فرنگی ببرید و آن را به دست و پاتان بمالید.
یک روش دیگر استفاده از گوجه فرنگی مالیدن آب آن به کف دست‌ها و پاها است. آب گوجه را به نقاطی از بدن که زیاد عرق می‌کنند بمالید و ۱۰ تا ۱۵ دقیقه صبر کنید، سپس آن را با آب ولرم بشویید.

۶- زغال فعال
زغال فعال رطوبت بدن را جذب می‌کند و از عرق کردن بیش از حد هم جلوگیری می‌کند.

یک قاشق چایخوری زغال فعال را با یک لیوان آب گرم مخلوط کنید و اول صبح، با معده خالی، آن را بنوشید.
اگر مشکل روده دارید، از درمان زغال فعال استفاده نکنید.

۷- چای سیاه
چای سیاهی که معمولا به صورت روزانه مصرف می‌کنیم هم در درمان عرق کردن زیاد دست و پا موثر است. تانن موجود در چای خاصیت منقبض کنندگی دارد.

یک چای کیسه‌ای استفاده شده را به مدت ۵ دقیقه در دست‌تان نگه دارید. از این درمان ۲ تا ۳ بار در روز استفاده کنید.

یک کاسه را پر از آب کنید و چند چای کیسه‌ای استفاده شده را درون آن بیاندازید تا چای کم رنگی درست شود. سپس دست و پای‌تان را ۲ بار در روز و هر بار به مدت ۳۰ دقیقه در آن فرو کنید.

۸- روغن درخت چای
این ماده طبیعی هم حاوی موادی است که منافذ پوست را منقبض می کنند و از عرق کردن بیش از حد آن جلوگیری می‌کنند. به علاوه خاصیت ضد قارچی آن می‌تواند جلوی ابتلا به بیماری‌های قارچی که به خاطر زیاد بودن رطوبت رخ می‌دهند را، بگیرد.

۴ تا ۵ قطره روغن درخت چای را درون کاسه‌ای آب ولرم بریزید.
یک پنبه را به این محلول آغشته کنید و آن را بر ناحیه‌ای از بدن‌تان که زیاد عرق می‌کند بمالید.
این کار را ۲ تا ۳ بار در روز انجام دهید.

۹- مریم گلی
استفاده از مریم گلی برای درمان عرق<Sweat treatment> بیش از حد سابقه‌ای دیرینه دارد. این گیاه از عرق کردن بیش از حد جلوگیری می‌کند و روغن‌های اضافه روی پوست را هم خشک می کند.

مقداری مریم گلی را در آب گرم بریزید و اجازه دهید برای ۱۵ تا ۲۰ دقیقه دم بکشد. سپس دست و پاتان را در این چای فرو کنید و به مدت ۳۰ دقیقه نگه دارید. از این درمان ۱ یا ۲ بار در روز استفاده کنید.

۱۰- خوراکی‌های سرشار از منیزیم بخورید
یکی از دلایل عرق زیاد، کمبود منیزیم بدن است. منیزیم فعالیت غدد عرقی را کنترل می‌کند و از عرق کردن بیش از حد جلوگیری می‌کند.

پس برای اینکه مطمئن شوید ابتدا مقدار منیزیم بدن‌تان را چک کنید. برای این کار به دکتر مراجعه کنید. اگر سطح منیزیم بدن‌تان پایین بود، خوراکی‌های منیزیم دار، مانند بادام، آووکادو، موز، لوبیاها، تخم کدو، سبزیجات برگ سبز، گردو و ماست بخورید. فوت و فن 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: