کد خبر: ۲۰۶۸۵۸
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۰ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۷ - 2018August 29
با اين که احساسات هميشه از خصوصيات زنانه به شمار مي رود، اما مردان هم به اندازه زنان احساساتي مي شوند و تجربيات عاطفي مشابهي را توصيف مي کنند
شفا آنلاین>اجتماعی>شوهرتان جزء دسته نادر مردهاي احساساتي است؟ يا مثل اکثر مردها ياد گرفته احساساتش را ابراز نکند؟ شايد خيلي برايتان عجيب باشد وقتي اتفاقي باعث سرازير شدن اشک شوهرتان مي شود و يا در موقعيت هايي چنان هيجان زده مي شود که از جا به هوا مي پرد.

به گزارش شفا آنلاین:با اين که احساسات هميشه از خصوصيات زنانه به شمار مي رود، اما مردان هم به اندازه زنان احساساتي مي شوند و تجربيات عاطفي <Emotional experiences>مشابهي را توصيف مي کنند. هوش عاطفي مردان به اندازه زنان است. اگر چه هم مردان و هم زنان آه مي کشند، گريه مي کنند، شادي مي کنند، خشمگين مي شوندو داد و فرياد راه مي اندازند، اما شيوه پردازش و ابراز احساسات در آن ها متفاوت است.
مغز مردانه چگونه است؟

ارتباط بين نيمکره چپ مغز(جايگاه منطق) و نيمکره راست مغز(محل عواطف و احساسات) در زنان قوي تر است. ارتباط بين دو نيمکره در زنان شبيه يک بزرگراه است و به راحتي مي توانند بين دو نيمکره حرکت کنند.

اما در مردان اين ارتباط مانند يک کوره راه باريک است که باعث مي شود دسترسي به احساسات براي مردها چندان آسان نباشد.به همين علت است که واکنش مردان نسبت به احساسات ضعيف تر است.
مرد که گريه نمي‌کند!
پسرها معمولاً اين درس را زود ياد مي گيرند . آن ها در سن يک سالگي در مقايسه با دختران ارتباط چشمي کمتري برقرار مي کنند و به اشياي متحرک مثل ماشين توجه بيشتري نشان مي دهند تا چهره انسان ها. هم پدرها و هم مادرها با پسران شان کمتر در مورد عواطف و احساسات صحبت مي کنند(به جز خشم). در زمين بازي پسرها ياد مي گيرند که جلوي اشکشان را بگيرند و ترسي از خود نشان ندهند. در سنين بزرگسالي هم مردان صحبت کردن را در جمع ابزاري براي بالا بردن موقعيت خود مي دانند، برعکس خانم ها که براي نزديکي به ديگران با آن ها وارد صحبت مي شوند.
خشم، ويژگي مردانه!
اگر چه زنان هم به اندازه مردان عصباني مي شوند، اما خشم همچنان يک ويژگي مردانه به حساب مي آيد. خشم به اين علت به وجود مي آيد که شخص به علت سرکوب کردن احساسات خودش دچار سرخوردگي شديد مي شود. با اين وجود اين کاري است که مردان انجام مي دهند، چون مي ترسند که اگر کمي به احساساتشان بها بدهند ديگر کنترل آن از دستشان خارج مي شود.
وقتي با شوهرتان پياده روي مي کنيد، سد دفاعي او شکسته مي شود.
مرداني که بيش از همه احساساتشان را پنهان مي کنند احتمالاً حساس ترين مردها هستند. مردها بايد بتوانند احساساتشان را ابراز کنند .
اين اقدامات به مردها در ابراز احساسات کمک مي کند:
يک خروجي خلاقانه براي خودتان ايجاد کنيد: سرگرمي هايي مثل نقاشي يا نواختن موسيقي مي تواند ابزار خوبي براي غلبه احساسات يک مرد باشد. يادتان باشد که بسياري از آثار برجسته هنري توسط جنسي خلق شده اند که گفته مي شود احساس ندارد.
استرس و خشم خود را از طريق ورزش تخليه کنيد: مواقعي که دچار احساسات شديد مي شويد بدويد و ورزش کنيد.

به سمت ناراحتي هايتان برويد: به جاي اين که از احساساتي که نمي دانيد چه طور با آن ها کنار بياييد اجتناب کنيد، بيشتر به آن ها بپردازيد. شما به زمان و تلاش نياز داريد تا ياد بگيريد چگونه احساساتتان را کنترل کنيد. خانم ها نيز بايد به مردان کمک کنند تا بتوانند بعد لطيف تر شخصيت شان را نشان دهند.
هنگام صحبت با او در کنارش باشيد نه روبرويش: وقتي رودرروي يک مرد قرار مي گيريد باعث مي شويد او احساس رقابت يا مقابله کند.

با هم به يک فعاليت فيزيکي بپردازيد: وقتي با شوهرتان پياده روي مي کنيد، سد دفاعي او شکسته مي شود. بگذاريد موضوع صحبت خود به خود پيش بيايد، هرگز يک مرد را مجبور نکنيد در مورد چيزي حرف بزند.

نشان دهيد، فقط حرف نزنيد: صحبت کردن براي يک زن شايد محبوب ترين شکل عشق ورزيدن باشد، اما مردان رابطه زناشويي را نوعي وسيله برقراري ارتباط مي دانند. مردان بخش عظيمي از احساسات خود را به صورت فيزيکي ابراز مي کنند.

از همسرتان نظرخواهي کنيد: در يک روز آرام از شوهرتان بپرسيد:آيا من تابه حال کاري کرده ام که فکر کني ديگر مثل روزهاي اول به تو احترام نمي گذارم و تحسينت نمي کنم؟به او بگوييد که چه قدر از داشتن او خوشحاليد، و اين که متأسف هستيد که در اغلب موارد نمي گذاريد که او اين را بداند. آریا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: