کد خبر: ۲۰۶۸۳۵
تاریخ انتشار: ۲۱:۵۹ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - 2018August 28
اگر افراد زیر ۲۰ سال به سفیدی مو مبتلا شوند این سفیدی زودرس است و باید علت آن بررسی شده و در صورت نیاز درمان شود؛ در غیر این صورت سفیدی مو طبیعی بوده و مشکلی ایجاد نمی‌کند
شفا انلاین>سلامت>رویا گستری متخصص پوست، مو و زیبایی درباره سفیدی زودرس مو در جوانان بیان کرد: از نظر علم پزشکی اگر افراد زیر ۲۰ سال به سفیدی مو مبتلا شوند این سفیدی زودرس است و باید علت آن بررسی شده و در صورت نیاز درمان شود؛ در غیر این صورت سفیدی مو طبیعی بوده و مشکلی ایجاد نمی‌کند.

به گزارش شفا آنلاین: گستری در مورد علل سفیدی مو <White hair>اظهار کرد: ابتدا باید مسائل داخلی بدن از جمله فقر آهن، کمبود ویتامین گروه B و بیماری‌های خودایمنی از جمله تیروئید بررسی شود؛ اگر فرد در این زمینه مشکلی نداشت ژنتیک و بیماری لک وپیس دلایل دیگر سفیدی مو هستند.

متخصص پوست، مو و زیبایی با اشاره به درمان سفیدی مو با توجه به علل آن بیان کرد: اگر سفیدی مو بر اثر مسائل داخلی بدن باشد با مصرف دارو برطرف شده و در غیر این صورت علت آن ژنتیک و مسائل وراثتی است.


وی با تاکید بر مقاومت مو‌های سفید در برابر ریزش گفت: مو‌های سفید نسبت به مو‌های مشکی در برابر ریزش مقاومت بیشتری دارند و مشاهده می‌شود در افرادی که دچار ریزش موی عصبی هستند (مو‌ها به صورت سکه‌ای یا کامل می‌ریزد) مو‌های مشکی دچار ریزش شده و مو‌های سفید باقی می‌مانند؛ در این حالت تصور می‌شود که یکباره مو‌ها سفید شده اند.

گستری درباره رنگ کردن مو‌ها تصریح کرد: به طور کلی دکلره و رنگ کردن مو‌ها آسیب‌های شدیدی به آن‌ها وارد می‌کند، اما تاثیری در افزایش سفیدی مو ندارد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: