کد خبر: ۲۰۶۸۲۰
تاریخ انتشار: ۲۰:۵۰ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - 2018August 28
با بلند شدن موها، موخوره یکی از اصلی ترین مشکلاتی است که برای مو پیش می آید. موخوره به دوشاخه شدن انتهای مو می گویند که ناشی از آسیب فیزیکی مانند حرارت مستقیم یا خیس شانه کردن موها است.

شفا آنلاین>سلامت>اگر شما هم با مشکل موخوره مواجه هستید و از دست آن کلافه شده اید توصیه می کنیم این مطلب را بخوانید تا با بهترین روش درمان موخوره آشنا شوید.


 به گزارش شفا آنلاین:با بلند شدن موها، موخوره<Hair leprosy> یکی از اصلی ترین مشکلاتی است که برای مو پیش می آید. موخوره به دوشاخه شدن انتهای مو می گویند که ناشی از آسیب فیزیکی مانند حرارت مستقیم یا خیس شانه کردن موها است. برای درمان موخوره و داشتن موهای زیبا باید برخینکات مهم زیبایی را هموراه رعایت کنید. در این مطلب قصد داریم بهترین روش ها برای درمان و پیشگیری از موخوره را به شما توصیه کنیم.

کوتاه کردن انتهای مو اولین و مهمترین قدم
هیچ درمان قطعی و صد درصدی برای از بین بردن موخوره‌ها وجود ندارد مگر اینکه موها را تا جایی که دچار موخوره شده است کوتاه کنید. این درست‌ترین و بهترین راه برای از بین بردن موخوره است. در این‌صورت به موها این فرصت را می‌دهید تا هم زیبایی طبیعی خود را پیدا کنند و هم رشد مناسبی را آغاز کنند. برای این کار لازم است حداقل به مدت یک سال موها را هر دوماه یک بار کوتاه کنید. اگر احساس می‌کنید این فاصله کوتاه است و در عین حال می‌خواهید موهایتان بلند شود بهتر است از هر شش ماه یک بار موها را اصلاح کنید، تا زمانی که وضعیت موهایتان تغییر نکرده لازم است مو را اصلاح کنید. در کنار کوتاه کردن موها، باید به تقویت آن بپردازید.

استفاده از روغن‌ها برای پیشگیری از موخوره
اصلی‌ترین علت ایجاد موخوره، خشکی مو است. خشکی مو با از بین رفتن چربی طبیعی مو ایجاد می‌شود، شما می توانید برای مرطوب کردن موها و جلوگیری از خشک شدن آن از انواع روغن ها به صورت گرم استفاده کنید. برای کنترل چربی مو بهتر است از روغن‌هایی مثل روغن زیتون، روغن نارگیل و روغن بادام تلخ استفاده کنید. این کار باعث می شود انتهای موها همیشه نرم مانده و در برابر شاخه شدن مقاومت کند.

روغن زیتون، روغن نارگیل و روغن بادام را در مایکروویو به مدت ۲۰ ثانیه گرم کنید. مو و سر را با این ترکیب گرم به آرامی ماساژ دهید. بگذارید ۴۵ دقیقه بماند و سپس موها را با شامپو بشویید. این کار را حداقل هفته ای یکبار انجام دهید.

ماسک موی تخم مرغ
تخم مرغ سرشار از پروتئین و اسیدهای چرب است و از آنجایی که مو نیز از پروتئین تشکیل شده، تخم مرغ به خوبی می تواند آن را تقویت کند و دربرابر موخوره مقاوم سازد. علاوه بر اینها، تخم مرغ موها را صاف کرده و از گره افتادن در آن جلوگیری می کند. شما می توانید یک بار در هفته از ماسک تخم مرغ برایدرمان موخوره استفاده کنید.

زرده تخم مرغ را با یک یا دو قاشق غذاخوری روغن زیتون و یک قاشق غذاخوری عسل هم بزنید. ترکیب بدست آمده را روی موهای مرطوب بمالید و بگذارید ۳۰ دقیقه بماند. آن را از روی مو، ابتدا با آب و سپس با شامپو بشویید.

مایونز برای درمان موخوره
شاید عجیب به نظر برسد از این ماده برای درمان موخوره استفاده کنید اما مایونز یک درمان عالی برای موهای آسیب دیده است. مایونز از شاخه شدن انتهای مو جلوگیری کرده و مو را نرم و براق می کند.

موها را خیس کرده سپس با یک حوله نم آن را بگیرید. یک دوم پیمانه مایونز روی موهایتان بمالید. بگذارید ۱۵ الی ۲۰ دقیقه بماند. سپس با آب ولرم شسته و شامپو بزنید. این کار را دوبار در هفته تکرار کنید.الو دکتر



نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: