کد خبر: ۲۰۴۹۱۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۰ - ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - 2018August 06
هنگام مواجهه با بیماری‌های پوست و مو و ناخن اصلاح سبک تغذیه می‌ تواند کمک زیادی به این عارضه کند و اگر کسی به دنبال این است که ناخن و موی مناسبی داشته باشد باید به فکر اصلاح خون خود باشد
شفا آنلاین>سلامت>یک متخصص طب ایرانی درخصوص نحوه درمان عرضه‌های موخره و شکنندگی ناخن توضیحاتی را ارایه داد.

به گزارش شفا آنلاین:نعمت‌الله مسعودی متخصص طب ایرانی اظهار داشت: در خصوص بیماری‌های مو و ناخن طب ایرانی معتقد است که می‌توان وضعیت خون فرد را با مشاهده علائم پوست و مو حدس زد.

وی تصریح کرد: باید توجه داشت هنگام مواجهه با بیماری‌های پوست و مو و ناخن اصلاح سبک تغذیه می‌ تواند کمک زیادی به این عارضه کند و اگر کسی به دنبال این است که ناخن و موی مناسبی داشته باشد باید به فکر اصلاح خون<Blood correction> خود باشد.

مسعودی گفت: هضم ناقص غذا در معده و روده و یا خوب عمل نکردن کبد نیز می‌تواند باعث بروز مشکلات مو و ناخن شود.

این متخصص طب ایرانی ادامه داد: باید توجه کنیم که موخوره نیز به دلیل خشکی خون افراد بروز می‌کند و باعث شاخه شدن مو می‌شود به دلیل اینکه رطوبت صالح به مو نمی‌رسد.

وی گفت: مصرف غذاهای خشک می‌تواند باعث شکننده شدن ناخن‌ها یا مو شود که در این موارد به بیمار توصیه می‌شود علاوه بر اصلاح الگوی تغذیه از روغن بنفشه <Violet oil>به صورت موضعی استفاده کند تا وضعیت مو و ناخن بهتری داشته باشد.

وی در پایان گفت:‌استفاده موضعی از لعاب شنبلیله نیز باعث بهبود شکنندگی ناخن‌ها خواهد شد همچنین شستن سر با لعاب ختمی نیز باعث تقویت موها و لطافت نسبی مو می‌شود.فارس

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: