کد خبر: ۲۰۶۷۶۱
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۷ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - 2018August 27
در هنگامه‎ای که سلامت ملت شریف ایران هم تحت تاثیر بازی‎های سیاسی، از جمله تحریم‎ها قرار گرفته است، امیدوارم محققان و داروسازان این مرز و بوم که تا امروز بیشترین تولید را در عرصه سلامت داشته‎اند، با تلاشی فزون‎تر به موفقیت‎هایی تازه‎تر دست یابند و با افزایش ظرفیت صنعت ساخت دارو و تامین مواد اولیه، علاوه بر التیام درد دردمندان، به مرزهای خودکفایی در این حوزه نزدیک‎تر شوند
شفا آنلاین>سلامت>وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در یادداشتی روز داروساز به داروسازان کشور تبریک گفت.

 هاشمی در این یادداشت که آن را در صفحه شخصی خود در یکی از شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده، آورده است:

در هنگامه‎ای که سلامت ملت شریف ایران هم تحت تاثیر بازی‎های سیاسی، از جمله تحریم‎ها قرار گرفته است، امیدوارم محققان و داروسازان این مرز و بوم که تا امروز بیشترین تولید را در عرصه سلامت داشته‎اند، با تلاشی فزون‎تر به موفقیت‎هایی تازه‎تر دست یابند و با افزایش ظرفیت صنعت ساخت دارو و تامین مواد اولیه، علاوه بر التیام درد دردمندان، به مرزهای خودکفایی در این حوزه نزدیک‎تر شوند.

متن کامل پیام وزیربهداشت به مناسبت پنجم شهریور ماه؛ روز داروساز به شرح زیر است:

می‌گویند «محمدبن زکریای رازی» آثاری چنان گسترده در حوزه‏‌های مختلف از پزشکی تا منطق و ریاضیات از خود برجای گذاشته که برخی از تاریخ نویسان، وی را «همه‏‌چیزدان» نامیده‌اند. این دانشمند عالی‎مقام، در عین حال، بسیار خوش‌خو، نسبت به فقرا و بینوایان رئوف و در کسب علم کوشا بود؛ به بیماران توجه خاص داشت و تا زمان تشخیص و درمان بیماری، دست از آن‌ها نمی‌کشید.


اهل معرفت، این دقایق و ظرایف رفتاری را همان گوهر وجودی بزرگان می‎دانند که نام ایشان را در طول قرن‏‌ها و در پس حوادث گوناگون، همچنان زنده نگه داشته و می‎دارد.

این‎که روز بزرگداشت آن پزشک، شیمی‎دان و فیلسوف ایرانی را «روز داروساز» نامیده‏‌اند، قطعاً متاثر از نقش مهم و ارزشمند دارو و داروساز<Pharmacist>در زنجیره سلامت فرد و جامعه است.

اینجانب به سهم خود این روز را به داروسازان عزیز و پرتلاش کشورم تبریک می‌گویم و در هنگامه‎ای که سلامت ملت شریف ایران هم تحت تاثیر بازی‎های سیاسی، از جمله تحریم‎ها قرار گرفته است، امیدوارم محققان و داروسازان این مرز و بوم که تا امروز بیشترین تولید را در عرصه سلامت داشته‎اند، با تلاشی فزون‎تر به موفقیت‎هایی تازه‎تر دست یابند و با افزایش ظرفیت صنعت ساخت دارو و تامین مواد اولیه، علاوه بر التیام درد دردمندان، به مرزهای خودکفایی در این حوزه نزدیک‎تر شوند.طبنا
َ
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: