کد خبر: ۲۰۶۷۳۶
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۰ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - 2018August 27
امروزه پزشکان برای جلوگیری از خستگی پاها و فشار مضاعف به مفاصل زانو و ایجاد درد کمر در درازمدت به خصوص برای سالمندان و بیماران استفاده از توالت های فرنگی را توصیه می کنند، این در حالی است که ایجاد مشکلات گوارشی به دلیل نبود فشار به روده ها برای تخلیه کامل و همچنین دشواری طهارت از مهمترین معایب استفاده از سرویس های فرنگی محسوب می شود
شفا انلاین>سلامت> یک مبتکر ایرانی سرویس بهداشتی اتوماتیکی را طراحی و تولید کرده است که تلفیقی از توالت های سنتی و فرنگی است.

به گزارش شفا آنلاین:استفاده از سرویس های بهداشتی <Toilets>ایرانی و فرنگی هر کدام محاسن و معایبی دارد.


 امروزه پزشکان برای جلوگیری از خستگی پاها و فشار مضاعف به مفاصل زانو و ایجاد درد کمر در درازمدت به خصوص برای سالمندان و بیماران استفاده از توالت های فرنگی را توصیه می کنند، این در حالی است که ایجاد مشکلات گوارشی به دلیل نبود فشار به روده ها برای تخلیه کامل و همچنین دشواری طهارت از مهمترین معایب استفاده از سرویس های فرنگی محسوب می شود.

بر این اساس، یک پژوهشگر جوان ایرانی موفق به ساخت دستگاه توالت اتوماتیک تلفیقی از سیستم های سنتی و فرنگی شده است.

دستگاهی که به گفته مهندس محمود بابایی مبتکر آن معایب دو نوع سنتی و فرنگی در آن رفع شده و به سهولت روی دیوار پشتی سرویس های معمولی ایرانی قابل نصب است.

وی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه علمی ایرنا ادامه داد: در طراحی دستگاه توالت اتوماتیک تمام معایب از جمله فشار به زانو ناشی از نحوه نشست و برخاست مرتفع شده است.

این مبتکر افزود: ضمن اینکه استفاده از این وسیله تبعات ناشی از استفاده از توالت های فرنگی را شامل نبود فشار لازم به روده ها که منجر به بیماریهای سیستم گوارشی می شود، رفع و از طرفی امکان بهتری برای شست و شو و حفظ طهارت ایجاد می کند.

وی با اشاره به اینکه طراحی این دستگاه حدود چهارسال زمان برده است، هدف اصلی از طراحی توالت اتوماتیک را رفع مشکل افراد مسن و همچنین کاهش تبعات منفی استفاده از توالت های فرنگی و حفظ سلامتی بدن عنوان کرد و گفت: دستگاه توالت اتوماتیک راحت تر، بهداشتی تر و کارآمدتر از توالت فرنگی است، ضمن اینکه نصب آن در فضای زیادی را اشغال نمی کند.

وی درخصوص نحوه کارکرد این دستگاه با اشاره به اینکه این دستگاه بیشتر به توالت های سنتی شباهت دارد گفت: صندلی پس از نشستن فرد و فشار دادن دکمه مخصوص به سمت پایین حرکت می کند و در فاصله 12 سانتی متری کاسه توالت قرار می گیرد.

بابایی همچنین با بیان اینکه، بیش از 90 درصد قطعات مورد استفاده در دستگاه توالت اتوماتیک به خصوص موتور آن ساخت داخل است در عین حال افزود: البته برخی از قطعات مانند کلید کنترل، مدار و پازل مقاومت دستگاه خارجی است.

بابایی می گوید: دستگاه توالت اتوماتیک به سهولت قابل استفاده برای همه سنین به خصوص جامعه معلولان، افراد دچار بیماری ام اس، خانم های باردار، افراد مسن و دچار ناراحتی دیسک کمر یا مفاصل است.

وی با اشاره به اینکه دستگاه دارای گواهینامه ثبت اختراع و تاییدیه از سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران است، گفت: حداکثر زمان نصب آن دو ساعت و بدون نیاز به تخریب و اضافه کردن هرگونه فضا یا لوله کشی جدید است.

وی هزینه چهارساله طراحی دستگاه توالت اتوماتیک را حدود 20 میلیون تومان عنوان کرد و گفت: البته قیمت این دستگاه با هزینه نصب قبل از گرانی های ارز حدود 17 میلیون ریال بود که درحال حاضر به 22 میلیون ریال افزایش یافته است.ایرنا


غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
United States
|
۲۰:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۵
0
0
عینک کور رنگی را یه ایرانی اختراع کرد. الان تو آمریکا ، کور رنگها می توانند قشنگ ببینند. خبرش را توی سایت خودتون خواندم. حالا هم لابد این اختراع ایرانی ها می ره ..... به ایرانی ها نمی رسه.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: