کد خبر: ۲۰۶۷۲۶
تاریخ انتشار: ۲۰:۵۰ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - 2018August 27
بیمار موقع حمام از سرتا پا حدود( یک استکان تا یک لیوان ) از پودر آبزن حمام که با سرکه یا آبلیموی تازه مخلوط کرده همراه با چند قاشق غذاخوری روغن زیتون را به خود بمالد وپس از نیم ساعت با آب خودرا بشوید واز بکار بردن شامپو و صابون خودداری نماید
 شفا آنلاین>سلامت>1-داروی صبحگاهی
به گزارش شفا آنلاین:a-اگر بیمار کم خونی واضح دارد : تخم شربتی + تخم بالنگو + تخم فرنجمشک
از هرکدام یک قاشق مرباخوری در یک لیوان عرق بیدمشک و گلاب مخلوط و شیرین کرده میل کنید.
b-اگر کم خونی <Anemia>واضح ندارد و معمولا از گرما و حرارت گریزان و درعین حال بدنشان گرم است : خاکشیر+ترنجبین
3 قاشق غذاخوری ترنجبین را در یک ونیم لیوان آبجوش حل کرده وبلافاصله با 3 قاشق غذاخوی خاکشیر تمیز شده مخلوط کرده و پس از خنک شدن بنوشید و تا یک ساعت بعد چیزی نخورید
2-داروی میان وعده ای
a – ساعت 10 صبح از مخلوط عرقیات زیر یک استکان میل شود.
عرق بومادران + عرق خارشتر + عرق شیرین بیان + عرق کاکوتی + عرق آویشن + عرق نعناع + عرق افسنتین + عرق گزنه
از مجموع عرقیات بالا یک لیوان روی شعله ملایم بجوشانید تا یک سوم آن بخار شود سپس آنرا میل کنید.
b- ساعت 4 بعدازظهر از مخلوط عرقیات زیر یک لیوان میل شود.
عرق آویشن + عرق خارخاسک + عرق خارشتر + عرق شوید + عرق گشنیز
c- قبل از خواب یک لیوان از مخلوط عرقیات زیر میل شود.
عرق گل گاوزبان + عرق سنبل الطیب + عرق مرزنجوش + عرق اسطوخودوس + عرق نعناع + عرق کاکوتی + عرق سوسنبر + عرق شاه اسپرم + عرق بابونه +عرق افسنتین + عرق بهارنارنج
3- داروی قبل از نهار و شام : بیسموت
همه پودر را با 100 گرم شکر مخلوت کرده سپس یک قاشق مرباخوری از آنرا در یک استکان آب ولرم مخلوط کرده و قبل از نهار و شام میل شود.
4- مسهل ms
یک قاشق غذاخوری از مسهل را در یک ونیم لیوان آب 5 دقیقه جوشانده سپس صاف کرده وشیرین کرده و یک لیوان , یک ونیم ساعت بعداز نهار میل شود تا روزانه حداقل سه بار اجابت مزاج بصورت اسهال ملایم صورت پزیرد.
5- دمنوش ms – I
یک قاشق غذاخوری از دمنوش فوق را در یک ونیم لیوان آب 3 دقیقه جوشانده و سپس صاف کرده و هر بار یک ونیم ساعت پس از صبحانه , نهار و شام یک لیوان میل کنید.
6- دمنوش ms – II
یک قاشق غذاخوری از دمنوش فوق را در یک ونیم لیوان آب 3 دقیقه جوشانده و سپس صاف کرده و هر شب یک لیوان یک و نیم ساعت بعد ازغذا میل شود.
7- رژیم غذایی ms انجام گیرد.
8- شیره انگور
بعداز هرغذا 3 تا 4 قاشق غذاخوری شیره انگور طبیعی را در یک لیوان آب مخلوط کرده میل شود.

9- بخور ms و انفیه
هر شب قبل از خواب دو قاشق غذاخوری از بخور ms را در یک کاسه آب بجوشانید و 10 دقیقه زیر چادر بخور دهید. پس از انجام بخور از داروی عطسه آور به اندازه نوک قاشق چایخوری در سوراخ بینی کشیده و صبر کنید تا عطسه ها تمام شود وسپس یک قطره روغن بنفشه درهر سوراخ بینی بچکانید.
10- روغن ms
ماساژ تمام بدن هرروز تا 4 روز پشت سرهم با روغن ms انجام شود و روز پنجم با آبزن حمام بدن را شستشو دهند , روز ششم نه ماساژ داده شود و نه حمام , استراحت کرده و از روز هفتم به همین نحو ماساژ تکرار شود.
11- آبزن حمام : بیمار موقع حمام از سرتا پا حدود( یک استکان تا یک لیوان ) از پودر آبزن حمام که با سرکه یا آبلیموی تازه مخلوط کرده همراه با چند قاشق غذاخوری روغن زیتون را به خود بمالد وپس از نیم ساعت با آب خودرا بشوید واز بکار بردن شامپو و صابون خودداری نماید.
غذاهای ممنوعه و مضر
چاي، قند و شكر، هر چيزي كه با قند و شكر تهيه مي شود، شيريني‎جات قنادي، سرخ كردني، روغن نباتی جامد و مایع , انواع کمپوت و کنسرو و آب میوه های بسته بندی شده , غذای فريز شده، غذای زودپز شده و غذای مانده و بیات ، سس، رب، شور، ترشيجات، سركه، نمك زياد، ماست و لبنيات، مرغ و تخم مرغ ماشيني، غذاهاي چرب و پرحجم، سوسیس , کالباس , نوشابه , برنج سفید , مشروبات الکلی , سیرابی , آش رشته، گوشت زياد، گوشت گاو و گوساله , دل , قلوه و جگر , سیب زمینی , ادويه‎جات زياد، ماكاروني و لازانيا، كليه غذاهاي ساندويچي، دوغ و نوشابه، آب يخ، بستني، مواد آرایشی و آدکلن , تنقلات مصنوعي (شكلات، پفك، چیپس , آدامس، بيسكوئيت و…)، قهوه، نسكافه، غذاي پخته شده با مايكروفر، خوردن مايعات همراه غذا، تند و سريع غذا خوردن. هوای آلوده و کثیف , دخانیات

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: