کد خبر: ۲۰۶۷۰۷
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۰ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - 2018August 27
تحقیقات نشان داده است که ویتامین D از بدن در برابر آلرژی محافظت میکند. افرادی که سطح ویتامین D خون کمی دارند، دارای نرخ بالاتری از ابتلا به آسم، آلرژی غذایی و اگزما و نیز میزان بالای باکتری های استافیلوکوک اورئوس در پوست و داخل بینی هستند

شفا آنلاین>سلامت>ویتامین D یکی از مهمترین مواد مغذی برای سلامتی استخوان است، اما آیا می دانستید که این ویتامین بر سیستم ایمنی بدن <Immune system>نیز تاثیر می گذارد؟

به گزارش شفا آنلاین:تحقیقات نشان داده است که ویتامین D از بدن در برابر آلرژی محافظت میکند. افرادی که سطح ویتامین D خون کمی دارند، دارای نرخ بالاتری از ابتلا به آسم، آلرژی غذایی و اگزما و نیز میزان بالای باکتری های استافیلوکوک اورئوس در پوست و داخل بینی هستند.

ویتامین D به عنوان "ویتامین سان شاین" نیز شناخته شده است، زیرا نور باعث تولید آن می شود.یک روش درمانی معمول برای اگزمای شدید استفاده کنترل شده از نور ماورائ بنفش است.این یک روش شناخته شده با عنوان فتوتراپی است که در آن ویتامین D را به شکل فعال آن تبدیل می کنند. مطالعات نشان  می دهد کودکان مبتلا به اگزما در معرض آب و هوای سرد، در طی تغییر فصل پاییز به زمستان ، بعلت اینکه کمتر در معرض خورشید قرار می گیرند بدتر می شوند.

همچنین مادران بارداری که محصولات لبنی، کلسیم و ویتامین D بیشتری را در دوران بارداری مصرف می کنند، ممکن است به محافظت از کودکان خود در برابر اختلالات آلرژیک مانند اگزما و آسم کمک کنند. ویتامین D همچنین می تواند نقش مهمی در بازگرداندن  عدم تعادل میکروبیوم در روده برای افراد مبتلا به اگزما سودمند باشد. چندین مطالعه بالینی نیز نشان داده است که افراد مبتلا به اگزما که از مکمل های ویتامین D  استفاده می کنند احتمال بیشتری برای بهبود علائم طولانی مدت و کوتاه مدت خود دارند.dermveda
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: