کد خبر: ۲۰۶۵۱۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۰ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۷ - 2018August 25
، ویتامین D که معمولا به‌عنوان ویتامین نورخورشید شناخته می‌شود در پوست ما در واکنش به نور مستقیم خورشید ایجاد می‌شود و برای جذب کلسیم، رشد سلولی، عملکرد ماهیچه‌ها، مقابله با عفونت‌ها و کاهش التهاب ضروری است
شفاآنلاین>سلامت> ویتامین D نه تنها برای سلامت استخوان‌ها مفید است بلکه می‌تواند ریسک دیابت نوع۲ را کاهش داده و به کنترل بهتر دیابت نوع یک کمک کند.

به گزارش شفاآنلاین، ویتامین D که معمولا به‌عنوان ویتامین نورخورشید شناخته می‌شود در پوست ما در واکنش به نور مستقیم خورشید ایجاد می‌شود و برای جذب کلسیم، رشد سلولی، عملکرد ماهیچه‌ها، مقابله با عفونت‌ها(Infections) و کاهش التهاب ضروری است.

مطالعات نشان داده‌اند ویتامین D علاوه بر حفظ سلامت استخوان‌ها برای کاهش ریسک ابتلا به دیابت هم مفید است. فایده ویتامین D در کاهش التهاب منجر به تاثیر آن در کاهش ریسک دیابت می‌شود.

بیماری دیابت(Diabetes) یک بیماری التهابی است که در واکنش به میزان قند خون بالا بدن، اعضای حیاتی بدن ملتهب می‌شوند.

محققان عنوان می‌کنند گیرنده ویتامین D یک تنظیم کننده مهم هم در زمینه التهاب و هم در مورد بقای سلول‌های بتا است.در دیابت نوع یک، سلول‌های بتا که انسولین ترشخ می‌کنند آسیب‌دیده یا از بین می‌روند. اما ویتامین D می‌تواند در بقای سلول‌های D نقش داشته و تا حدودی موجب بهبود آنها شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: