کد خبر: ۲۰۶۴۵۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۰ - ۰۲ شهريور ۱۳۹۷ - 2018August 24
ناز خاتون بخاطر وجود آبغوره و سیر، چربی و فشار خون را از بین می برد و در عین حال که غذایی ضد سرطان است، وضعیت عمومی بدن را نیز تقویت می کند
شفا آنلاین>تغذیه>ناز خاتون، خورش خوشمزه و ترش شمال ایران مخصوصا در منطقه سرسبز و خوش آب و هوای گیلان است که با انواع برنج های مخلوط و کباب سرو می شود ولی در اصل ترکیب این خورش با عدس پلو است.

به گزارش شفا آنلاین:این غذا بخاطر وجود آبغوره و سیر، چربی و فشار خون<blood pressure> را از بین می برد و در عین حال که غذایی ضد سرطان است، وضعیت عمومی بدن را نیز تقویت می کند.

مواد لازم برای تهیه خورش ناز خاتون

    بادمجان: 8 عدد
    گوجه فرنگی: 5 عدد
    آبغوره: نصف لیوان
    آب انار: 2 لیوان
    پیاز رنده شده: 4 قاشق
    نعناع خشک: 1 قاشق
    گلپر: 1 قاشق
    نمک: به مقدار لازم


طرز تهیه:

بادمجان ها را خوب بشوئید و نیم ساعت در فر قرار دهید تا کبابی شوند. سپس پوست آن ها را گرفته و خوب و ریز ساطوری کنید.

هنگامی که بادمجان ها در فر هستند، گوجه ها را در کاسه ای قرار دهید و مقداری آبجوش روی آن ها بریزید تا پوست آن ها به راحتی کنده شود. فقط مراقب باشید که آن ها را له نکنید سپس آن ها را خُرد کرده و کنار بگذارید.

بادمجان ساطوری شده را در یک قابلمه بریزید و آبغوره و آب انار را روی آن ریخته و اجازه دهید تا آهسته بجوشد و غلیظ شود. سپس گلپر، نعناع و پیاز رنده شده را در قابلمه بریزید و کمی هم بزنید. قابلمه را از روی حرارت بردارید و گوجه را اضافه و مخلوط کنید و به ظرف مورد نظر انتقال دهید و روی آن را گردو خرد شده بریزید و با نعناع تزئین کنید.پرشیا دایجست


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: