کد خبر: ۲۰۶۲۶۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۰ - ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - 2018August 21
در حال حاضر جامعه پزشکی از یک تنگنا در حال عبور است، بیمارستان‌های خصوصی بخش مهمی از درمان را برعهده داشته و اگر آنها را حذف کنیم ادامه درمان نشدنی است و این بیمارستان‌ها در آستانه ورشکستگی هستند که باید اقدامات مناسب صورت گیرد
شفا آنلاین>سلامت>رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران گفت:در مملکت ما آنچه به اسم بیمه باید باشد را نداریم، اگر به طورکلی بیمه نداشتیم مسائل بهتر اجرا می‌شد.

 به گزارش شفا آنلاین: ایرج فاضل در مراسم بزرگداشت حکیم ابوعلی سینا و روز پزشک افزود: در حال حاضر جامعه پزشکی از یک تنگنا در حال عبور است، بیمارستان‌های خصوصی بخش مهمی از درمان را برعهده داشته و اگر آنها را حذف کنیم ادامه درمان نشدنی است و این بیمارستان‌ها در آستانه ورشکستگی هستند که باید اقدامات مناسب صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه بیمارستان‌های خصوصی هر چه زودتر باید فکری برای آنها شود گفت: چرا که در گذران روزانه خود دچار مشکل هستند. طرح پزشکان<Doctors plan> عادلانه نیست.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران، در ادامه با بیان اینکه امروزه پزشکان جوان تحت فشارند و مثل برده با آنها رفتار می‌شود، گفت: تمام عمر پزشکان در طرح بوده و حقوق به موقع به آنها نمی دهیم و در آن زمان اجازه مطب نیز داده نمی‌شود، این مسائل عادلانه نیست و یک بار طرح نیز کافی بوده که توجه به این موضوعات ضرورت دارد.

فاضل در مورد تعرفه‌های خدمات پزشکی گفت: تعرفه ها در کتاب ارزشگذاری نسبی قبلا آمده و در تجدید قبلی تغییراتی در K رخ داد که منشأ اختلافات کلان شد و نوعی بی‌عدالتی را به همراه داشت که قول می‌دهیم ورژن جدید این کتاب را ترجمه کنیم که البته ترجمه آن دشوار، وسیع،‌ حساس و علمی است.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران گفت: در مملکت ما آنچه به اسم بیمه باید باشد را نداریم، اگر به طورکلی بیمه نداشتیم مسائل بهتر اجرا می‌شد. بیمه مجموعه ثروتمندی است که همه پول را برای روز مبادا می‌دهد ولی دائم با نداریم نداریم بیمه‌ها مواجهیم. چرا این مجموعه‌های ثروتمند فقیر شده‌اند؟! شاید بار زیاد به آنها تحمیل شده بدون اینکه افزایش درآمدی داشته باشند و در واقع دخل و خرج بیمه‌ها به هم نمی‌خورد.

وی گفت:‌ البته شاید کوتاهی‌هایی هم باشد ولی جامعه پزشکی امروز مشکل دارد و مسائل اقتصادی پیش رو نیز به آن دامن زده و باید تلاش کنیم همه با هم مسائل را به نحو مطلوب برطرف کنیم و مشکلات را کاهش دهیم.مهر
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
بهروزبرومند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
0
0
"رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران، در ادامه با بیان اینکه امروزه پزشکان جوان تحت فشارند و مثل برده با آنها رفتار می‌شود، گفت: تمام عمر پزشکان در طرح بوده و حقوق به موقع به آنها نمی دهیم و در آن زمان اجازه مطب نیز داده نمی‌شود، این مسائل عادلانه نیست و یک بار طرح نیز کافی بوده که توجه به این موضوعات ضرورت دارد. "
سرور استاد دکتر ایرج فاضل ریاست دانشمند و توانای سازمان نظام پزشکی ایران به روشنی نشان دادند که با نگرانی پزشکان جوان آشنا میباشند و راه درست آسان نمودن دشواری های پزشکان جوان را بخوبی میشناسند و آن را نشان میدهند. آنچه در روزهای گإشته از سرور دکتر فاضل شنیده ایم در باره همه گرفتاری های پزشکان و بیماران نشاندهنده خرد ، فرهیختگی .ازخودگذشتگی ایشان همراه انسان دوستی و میهن دوستی این استاد توانمند میباشد که آنچه را بایسته است بدون هراس از دشمنان مردم بزبان میاورند و در این رهگذر از کسانی که با صیانت جامعه پزشکی درستیز میباشند پروائی ندئاشته و آنچه به سود مردم و میهن میباشد به روشنی گفته و بسیار توانا داهیانه در این رهگذر گام برداشته اند امید که همگان رهنمود های ایشان رابرای تندرست تر نمودن مردم و به سامان رسیدن کار پزشکی ،بکار به بندند. ایدون باد
میترا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۱
0
0
با سلام وآرزوی سلامتی برای پزشکان ارزشمند میهن، وتبریک روز پزشک سخنان استاد ارجمند آقای دکتر فاضل بسیار درست بوده ومتاسفانه این بیمه های نا کارآمد به جای کاستن از مشکلات بیماران، فقط در اندیشه سود خود بوده وخدمات شان بسیار محدود است. امید که با راهکارهای پیشنهادی ازطرف شما وسایر بزرگانی چون جناب آقای دکتر برومند، گرهی از مشکلات بیشمار جامعه پزشکی وهمینطور بیماران که در ارتباط تنگاتنگ هستند باز شود. پیروز باشید
زهرا ميرحسيني
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۱
0
0
درود بر استاد فاضل و پروفسور برومند
اين هجمه ها و بي عدالتي ها به پزشكان بخصوص پزشكان جوان رواج پيدا كرده بجر دلسردي طبيب و اسيب به سلامت اجتماع و ايجاد شكاف و بي اعتمادي بين افراد جامعه نتيجه نخواهد داشت.اين اتفاق يك نفاق را درپي خواهد داشت.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: