کد خبر: ۲۰۶۲۴۳
تاریخ انتشار: ۲۳:۴۰ - ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - 2018August 21
درد مفاصل و عضلات و به عبارتی کوفتگی و عدم احساس نشاط صبحگاهی و حتی در مواردی افسردگی می‌تواند به علت عدم رعایت سبک صحیح تغذیه‌ای باشد.
شفا آنلاین>سلامت>تغذیه>یک متخصص طب ایرانی با اشاره به اینکه افرادی که زیاد نفخ می‌کنند یا آروغ می‌زنند نباید همراه با غذای اصلی خود ماست و ترشیجات بخورند، گفت: بهتر است همراه با ناهار و شام از زیتون و ریحان استفاده کرد.

به گزارش شفا آنلاین:دکتر علیررضا عباسیان ، با بیان این مطلب افزود: درد مفاصل<joint's pain> و عضلات و به عبارتی کوفتگی و عدم احساس نشاط صبحگاهی و حتی در مواردی افسردگی می‌تواند به علت عدم رعایت سبک صحیح تغذیه‌ای باشد.

وی با بیان اینکه خوردن سالاد، ترشیجات و ماست به همراه غذا به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود، افزود: افرادی که مزاج‌های مرطوب و سرد دارند و دارای زبان‌های سفید رنگ و بزرگ هستند و به عبارتی بزاق دهان آنها چسبناک است بهتر است هنگام خوردن غذای اصلی خود از سالاد و ترشیجات استفاده نکنند.

این عضو هیات علمی دانشگاه تهران ادامه داد: افرادی که بیش از حد نفخ کرده و آروغ می‌زنند نیز اصلا نباید همراه با وعده‌های غذایی ناهار یا شام خود از ماست یا سالاد استفاده کنند.

عباسیان یادآورشد: افرادی که مزاج‌های گرم و بدن‌های برافروخته و گرم دارند تا حدودی می‌توانند ترشیجات مصرف کنند و حتی افرادی که دارای مزاج سرد هستند، نیز می‌توانند مقداری سالاد مصرف کنند اما آنچه که حائزاهمیت است مصرف سالاد ۲ ساعت بعد از غذاخوردن است.

وی با اشاره به اینکه افراد بهتر است همراه با غذا زیتون و ریحان مصرف کنند، عنوان کرد: به طور کلی طب ایرانی مصرف سالاد را به همراه غذا به هیچ عنوان توصیه نمی‌کند اما اگر فردی خواست می‌تواند پس از اینکه یکی تا ۲ وعده ماست و سالاد خورد جهت پیشگیری از مشکلات معده چندین وعده غذای خود را بدون ماست و نوشیدنی میل کند.طبنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: