کد خبر: ۲۰۶۲۳۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۰ - ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - 2018August 21
مردادماه سال گذشته ایرج فاضل رئیس سازمان نظام پزشکی در اظهارنظری عجیب تلاش برای به سرانجام رساندن پرونده پزشکی عباس کیارستمی را «کوه ساختن از کاه» تعبیر کرد
شفاآنلاین>سلامت> مردادماه سال گذشته ایرج فاضل رئیس سازمان نظام پزشکی در اظهارنظری عجیب تلاش برای به سرانجام رساندن پرونده پزشکی عباس کیارستمی را «کوه ساختن از کاه» تعبیر کرد.

استعاره از «کاه»، خطای پزشکی برای از دست دادن یکی از مفاخر فرهنگی ایران عنوان شد و کوه، اصرار به احقاق حق قانونی برای بررسی علت و سرمنشأ این اتفاق. در همان ایام معترضان با راه انداختن طوفان توئیتری به این اتفاق واکنش (Reaction)نشان دادند و چهره‌های مطرح سینما نیز با انتشار یادداشت‌هایی نسبت به روال پیگیری این پرونده و اظهارات فاضل انتقاد کردند. باران کوثری یکی از چهره‌هایی بود که با انتشار عکسی خندان از عباس کیارستمی نوشت: «کوه ،عزیز از دست رفته ما بود که شما فرصت شناختنش را نداشتید» حالا با گذشت یک سال به نظر می‌رسد سرانجام این پروند روند بالعکس این اظهارنظر جنجالی داشته و این بار از کوه، کاهی بیش باقی نمانده است. تیرماه امسال در حکم نهایی پزشک کیارستمی مرتکب 5 درصد قصور شناخته شد و در نهایت حکم آن توبیخ کتبی با درج در پرونده و نشریه سازمان اعلام شد.

این حکم در شرایطی اعلام شد که نشریه مذکور مدتی بود که در تعطیلی به سر می‌برد، در حالی که مدیرمسئول آن، امضاکننده همین حکم هم بود.

به تازگی دکتر علی فتاحی - معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی- در پاسخ به این ابهام و چگونگی اجرای این حکم گفته است: مشخص است که در صورت وجود نشریه، این حکم باید در نشریه چاپ می‌شد و در صورت نبود نشریه باید در تابلوی اعلانات سازمان نصب می‌شد. او در پاسخ به اینکه آیا در تابلوی اعلانات سازمان درج شده نیز این‌گونه توضیح داده است: «دو هفته بعد از اعلام حکم، باید در تابلو نصب می‌شد و جای ابهامی ندارد. پنج - شش ماه از اعلام حکم گذشته و قاعدتاً باید نصب(Installation) و برداشته شده باشد.»ایران
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: