کد خبر: ۲۰۶۲۰۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۵ - ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - 2018August 20
متاسفانه در بیمارستان های خصوصی حق و حقوق پرستاران ضایع می شود و پرستاران بخاطر اینکه بیکار نمانند گاها مجبورند در مراکز خصوصی با حداقل حق و حقوق فعالیت کنند و این موضوع نیازمند نظارت است
شفا آنلاین>سلامت>رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با تاکید بر اینکه به موضوع مراقبت و مشاوره در منزل باید بیشتر توجه شود، گفت: در حوزه پرستاری خلاء قانونی وجود ندارد.

به گزارش شفا آنلاین: حسینعلی شهریاری، در نشست سراسری شورای هماهنگی پرستاری، پرستاران را زحمتکش ترین قشر نظام سلامت دانست و با اشاره به مشکلات این حوزه، اظهارکرد: در حوزه پرستاری خلاء قانونی وجود ندارد و اگر مشکلاتی در این حوزه وجود دارد در بخش اجراست .

وی افزود: در قوانین مشترک قانون مدیریت خدمات کشوری به رغم مخالفت هایی که وجود داشت برای پرستارانی که در بخش های سخت و ویژه فعالیت دارند امتیازات خوب و خاصی در نظر گرفته شد.

شهریاری، قانون تعرفه گذاری پرستاری را در دنیا بی نظر خواند و ابراز امیدواری کرد که این قانون هر چه زودتر اجرایی  شود.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس مراکز مراقبت و مشاوره در منزل را مورد اشاره قرار داد و افزود: توسعه این حوزه هم برای بیمار و هم برای نظام سلامت، به صرفه است. لذا این حوزه نیازمند توجه بیشتری است که خوشبختانه در معاونت پرستاری به آن پرداخته می شود.

وی افزود: متاسفانه در بیمارستان های خصوصی حق و حقوق پرستاران<The rights of nurses> ضایع می شود و پرستاران بخاطر اینکه بیکار نمانند گاها مجبورند در مراکز خصوصی با حداقل حق و حقوق فعالیت کنند و این موضوع نیازمند نظارت است.

شهریاری با اشاره به بازنگری نظام مدیریتی نظام سلامت تاکید کرد: حتما نباید روسای دانشگاه ها و بیمارستان ها پزشک باشند و می توان از توانمندی سایر گروهای نظام سلامت از جمله پرستاران در پست های مدیریتی بهره گرفتمهر
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: