کد خبر: ۲۰۶۱۶۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۰ - ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - 2018August 20
اکنون 40 درصد از کل هزینه‌های نظام سلامت در بیمارستان های سراسر کشور رخ می دهد به همین دلیل مراکز درمانی در حوزه بهداشت و درمان پر هزینه محسوب می‌شوند
شفاآنلاین>سلامت> سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به سهم ۴۰ درصدی بیمارستان‌ها در اعتبارات نظام سلامت گفت: برای کاهش هزینه باید قدم برداریم.

به گزارش شفاآنلاین، ایرج حریرچی سخنگوی وزارت بهداشت اظهار کرد: اکنون  40 درصد از کل هزینه‌های نظام سلامت در بیمارستان های سراسر کشور رخ می دهد به همین دلیل مراکز درمانی در حوزه بهداشت و درمان پر هزینه محسوب می‌شوند.

وی ادامه داد: خدمات سرپایی و دارویی در بیمارستان های کشور 60 درصد از هزینه های حوزه سلامت را تشکیل می دهند به همین دلیل وزارت بهداشت با کنترل هزینه های مختلف بیمارستانی در نظام سلامت (Health)سعی بر ارتقای بهره وری دارد.

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه مراکز درمانی یکی از بهترین بسترها برای صرفه جویی در هزینه هاست،  افزود: برای صرفه جویی هزینه ها در بیمارستان ها و مراکز درمانی مدل‌های متفاوتی در دنیا وجود دارد و تجربه نشان می‌دهد که برای کاهش هزینه در نظام سلامت باید قدم های متفاوتی برداشته شود.

حریرچی بیان کرد: اگر در هر بیمارستان یا مرکز درمانی سطح ارائه خدمات بهداشتی و درمانی تعیین می شود و مراکز درمانی با فرمول مشخصی سطح بندی شوند،  بهره وری بیشتر مراکز درمانی را شاهد خواهیم بود.

لزوم تفویض اختیار به بیمارستان ها برای ارتقای سطح کیفیت

وی تأکید کرد: بهتر است کارهای درمانی و مسائل دارویی در هر بیمارستان تعیین شوند و مدیریت بیمارستانی را با تفویض اختیار به عنوان یک واحد مسئولیتی تعریف شود تا آن واحد درمانی پاسخگوی اقدامات انجام شده در بیمارستان یا مراکز درمانی باشد.

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه تفویض اختیار به بیمارستان ها باعث ارتقای سطح خدمات بهداشتی و درمانی به بیماران(patients) می‌شوند، اظهار کرد: صرفه جویی در بیمارستان جنبه های مختلفی دارد که از لحاظ هزینه های تجهیزات پزشکی، دارویی، نیروی انسانی و بسته به هر بیمارستان شناسایی شود.

وی گفت: صرفه جویی در هزینه و بهره وری بیشتر منوط به افزایش دسترسی مردم به خدمات بهداشتی و درمانی است و نباید آنها هیچ مشکلی از لحاظ دریافت خدمات داشته باشند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: