کد خبر: ۲۰۶۱۴۸
تاریخ انتشار: ۲۱:۲۰ - ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - 2018August 20
نوزادان در کالسکه در سطح پايين‌تري نسبت به زمين قرار دارند و به لوله‌هاي اگزوز خودروها نزديک‌ترند، بنابراين نسبت به بزرگ‌سالان بيشتر در معرض آلاينده‌ها قرار مي‌گيرند
شفا آنلاین>سلامت> دانشمندان مي‌گويند نوزاداني که در کالسکه<Carriage> گذاشته مي‌شوند، ممکن است تا 60 درصد بيشتر نسبت به بزرگ‌سالان مواد آلاينده‌ هوا را استنشاق کنند.

به گزارش شفا آنلاین:به نقل از بي‌بي‌سي به گفته پژوهشگران دانشگاه سوري در بريتانيا نوزادان در کالسکه در سطح پايين‌تري نسبت به زمين قرار دارند و به لوله‌هاي اگزوز خودروها نزديک‌ترند، بنابراين نسبت به بزرگ‌سالان بيشتر در معرض آلاينده‌ها قرار مي‌گيرند.

از طرف ديگر کوچک‌تر بودن بدن نوزادان و در حال رشد بودنشان باعث مي‌شود که آنان حساسيت بيشتري به مواد آلاينده هوا داشته باشند.

پژوهشگران در «مرکز جهاني پژوهش هواي پاک» در دانشگاه سوري که شواهد موجود در اين زمينه را بازبيني کردند، مي‌گويند ارتفاعي که نوزادان قرارگرفته در کالسکه در آن تنفس مي‌کنند، بين 0.55 تا 0.85 متر بالاي سطح زمين است.

به‌اين‌ترتيب، با توجه به اينکه ميزان‌هاي مواد آلاينده در فاصله يک متري سطح زمين بالاتر است، نوزادان درون کالسکه نسبت به بزرگ‌سالان تا 60 درصد بيشتر ممکن است اين مواد را استنشاق کنند.
مواد آلاينده هواي خيابان‌ها ازجمله شامل مقدارهاي بالاي فلزات سمي هستند که بالقوه مي‌توانند رشد مغز در نوزادان را دچار اختلال کنند.
اين پژوهشگران مي‌گويند در خيابان‌هايي که ميزان رفت‌وآمد ماشين‌ها کمتر است يا آلودگي به علت وجود ديواره‌هاي گياهي پراکنده مي‌شود، نوزادان و کودکان در معرض خطر کمتري قرار دارند.
اين پژوهشگران خواستار آن شدند اقدامات بيشتري براي کاهش آلودگي هوا و اثرات آن انجام شود، ازجمله کم کردن مواد آلاينده در دودهاي خروجي ماشين‌ها و تشويق بيشتر به استفاده از وسايل نقليه عمومي.
اين دانشمندان در کوتاه‌مدت توصيه مي‌کنند که والدين از پوشاننده‌هاي کالسکه استفاده کنند بپوشانند و کالسکه نوزاد را به محل‌هاي با ميزان بالاي آلودگي هوا مانند خيابان‌هاي شلوغ،‌ پشت چراغ‌هاي راهنمايي و ايستگاه‌هاي اتوبوس نبرند.
 

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: